Oktober 2013
Ska börja kika klänning i april tror jag Svårt att hitta ett datu som passar alla
Jag fick hem ringen idag, och den blev jättebra! En vecka är snabbt jobbat. =)
Koyal: Jag har låst in ringen, så jag inte kommer åt den så lätt... Tog lite bilder som jag får titta på istället. =) Men det känns konstigt att ha köpt något som man inte får använda förren ett visst datum. Dessutom ett datum så långt fram i tiden.
Solklart:Hur har det gått med klänningen??? Motsvarade den dina förväntningar?
HelenaFredrik: Är inte kyrkan öppen för allmänheten? Vår kyrka är öppen så vi har varit där ett antal gången och tittat.
Nu har vi iaf knåpat fram vad det ska stå i inbjudningarna och bokat hotellrum till bröllopsnatten, så vi är en liten bit på vägen.
Just denna kyrka är bara öppen för allmänheten under sommarhalvåret, och så länge vill vi ju inte vänta ;0)
Vi var och tittade igår. Och kykran bokades idag. Så underbart vacker och unik och bemötande var över förväntan. Kan inte bli bättre :0)
Precis. Bara 150 to go eller vad? ;0)
Jag vågar knappt titta på den där planeringslistan. Får halvpanik bara av tanken *skratt* får bli att ta några punkter i taget helt enkelt.
Bröllopsmenyn ska vi diskutera med svågern nu i Påsk.
Fotograf står på To Find listan
Jag ska ta mod till mig och fråga min konfirmationspräst om han vill viga oss, trots att han är pensionär
Vi ska ta reda på vilken tid vi ska gifta oss för att få det rätt med ljuset
Några andra punkter tänker jag inte tänka på just nu.
Åh just det ja. Jag ska be folk spara på glasburkar. Har bett några men får nog skriva det på FB då vi behöver mååånga
Jag är så glad just nu!!
Ringde pappa innan idag och frågade om han kunde hjälpa oss hitta ett bra band samt musiker till kyrkan. Han skulle återkomma senare ikväll då han var lite upptagen.
Så ringde han för en stund sedan och sade att om vi ville så kunde han och hans band spela på bröllopet. Så fick vi det i bröllopspresent av honom. Så jäkla grymt. De är skitduktiga, vi har bara inte velat fråga eftersom vi vill att pappa ska vara med på själva festen men det var inga problem enligt honom om han avvek från bandet då och då :0)
Och så skulle han fixa så att det var bra mikrofoner till talen :0) samt att han kollar kyrkans högtalarsystem. Han skulle även lyssna igenom "vår" låt och meddela oss vilka instrument vi behöver till kyrkan + lyssna på den solist jag funderar på (pappa har absolut gehör så får de OK av honom så är det super).
Så då är lokalen fixad. Kyrkan klar. Musik till festen + mikrofoner. Ena fotografen är klar (syster = bröllopspresent). Kock är fixat (svågern har fixat en kompis = bröllopspresent). Mor betalar tårtan och klänningen.
Är det någon annan stor post förutom mat, dryck, ringar och bröllopsresa som jag missat?
Din ring påminner lite om min, min är med kraftig eller vad man ska säga. Just därför var det svårt att hitta en liknande så jag gav upp det Men gillar du tex schalins mountain rocky? Allians med 5 stenar. Jag var väldigt inne på en sån först.