Oktober 2013
Blir bröllopsresan tex först på tisdagen så tar vi dagarna inna på ett SPA eller liknande
Har ingen aning om det blir dyrt eller hur lång tid det tar om en guldsmed ska göra den. Men man kan nog räkna med ca 1-2 månader. Min tog ju bara en vecka men det är en ganska vanlig och enkel modell.
Fick mejl igår om att min klänning är på väg! =) Nervööööös...
Koyal: Har ni fixat inbjudningar?
Inbjudningarna är det enda vi kan göra just nu, annars har vi det mesta fixat. Maten och drickat tar vi inte förren i sommar när det närmar sig. Lokalen vi ska vara i fixar maten och servitriser, så det är bara att bestämma sig så fixar de. Sen är det väl bara att bestämma hur vigseln ska se ut i kyrkan, vilken musik som ska spleas och sånt.
Vad kul med fler nya i tråden! =) höstbrud13: var gifter ni er och hur långt har ni kommit i planeringen?
Jo, på ett sätt rinner tiden iväg, det är ju väldigt mycket annat som händer nu förutom bröllpet. Men det känns ändå som en halv evighet till oktober...
Det är så olika bud med när man ska skicka ut inbjudningarna, vissa säger nån månad innan, vissa säger ett halvår... Jag tror vi kommer göra det i april eller maj, vi har en del långväga gäster som behöver lite mer "förvarning".
Skulle egentligen fått klänningen i torsdags, men de kom och ringde på JUST när jag var ute... Så får väl bli på tisdag.
Koyal: Skönt att slappa ett tag, det ska vi med göra när inbjudningarna är på g. Man blir lite trött på planerandet, tycker jag.
Höstbrud13: Vi gifter oss i Skåne i Dalby.
Förhoppningsvis får jag klänningen i morgon, verkar som de kunde leverera hem den igen (tur man har flexibelt schema). Tycker ändå det är konstigt att inte en stor firma som dhl kan leverera på kvällstid när majoriteten av befolkningen är hemma.
Jag ska visa bild! =) Min nervositet la sej ganska mycket efter att jag sett en kompis klänning, som beställt från samma ställe. Den var jättefin! Visst nån lös tråd här och var, men till det priset får man räkna med sånt.
Ingen annan som vill visa bild på klänning och ring?!?! Jag är nyfiken på vad ni väljer! =)
Jag håller med dig, jag borde fått min klänning nu... Men dhl har strulat och det har ringts en hel del arga samtal. Nu ser det ut som den ska komma i morgon i alla fall.
Efter x antal arga samtal och leverans till en annan adress i slutändan så fick jag min klänning! =)
Tack! =)
Skönt för dej Koyal att du har bockat av mer på listan. Vad blir det för bil?
Jättefina ringar! Jag köpte min ena på Hallbergs och jag är nöjd. Fick även 20 % % rabatt så det blev ett par tusen. Bra service också. Diamanterna är väl inte top of the line men det gör inget, det ser man inte tycker jag.
19 är vårt datum!
Hoffsennanen Tottoplex och adirf 85: Jättefina ni är i era klänningar!! =)
Nu är det bara 5 månader kvar... Helt galet vad tiden har gått fort helt plötsligt!
Vi har börjat kolla på psalmer till kyrkan och så. Jag tycker allt låter likadant så det spelar inte mig så stor roll vilka vi har... Har ni andra kyrklig vigsel?