Oktober 2013
Kom på att jag glömde marskalken när jag boka bilen så jag måste ringa dit idag och höra om han också får plats. Jösses vad virrig man kan vara.
Här är mina ringar. Den yttersta är blivande vigselringen.
Kom på att jag glömde marskalken när jag boka bilen så jag måste ringa dit idag och höra om han också får plats. Jösses vad virrig man kan vara.
Här är mina ringar. Den yttersta är blivande vigselringen.
Hoffsennanen vilket företag kommer ni beställa ifrån? Vi har inte börjat med inbjudningarna ännu. Ska nog designa ett eget monogram först och bestämma temafärger.
Nu har beställt ett par skor (man får mkt gjort när man är hemma och är förkyld). Hoppas de ser bra ut i verkligheten, nackdelen är att jag inte kan prova med den klänningen jag ska ha då det lär ta ett tag innan den kommer. Hoppas de sitter bra! Låg klack som jag ville ha och rosa. Velade mellan rosa och orange. Mannen ska ha en orange kravatt och brudtärnan ljusrosa klänning. Tänkte ha oranga/rosa/champange färgade blommor istället.
Jag tror jag behöver något att hålla i, vet nog inte vad jag skulle göra med händerna. Jag kanske börjar svinga runt med dem eller får en alien-hand som gör lite vad den vill.
Ja fickor hade varit väldigt praktiskt. Kan ha smink och annat diverse där
Kul! För mig blev det också spets även om jag nu går och velar mellan den jag beställt och en annan jag provat i satin. Hoppas du hittar din klänning Kommer du gå till flera butiker? Det gjorde jag, gick tillbaka till butikerna minst 3 ggr. Man får en bra känsla för deras service
Jo men jag bör inte vela med tanke på att den jag beställt är dyr. Det är nog det att jag aldrig provat den jag beställt som gör att jag får hjärnspöken. Hoppas det blir lättare när jag väl fått klänningen.
Jag började min klänningsjakt för nästan 1.5 år sedan så jag hann gå tillbaka flera gånger och testa/känna på de nya klänningarna som de fått in, och självklart ville man ju prova också ;) Tillsut kände de ju igen en och på bröllopsmässan var de inte sena med att hälsa.
Jag hoppas det! Ibland måste man helt enkelt våga ta steget.
Nu börjar jag iaf känna av stressen. Vet inte hur jag ska göra för den MuA jag bokat åker hem till dig/valfri plats och är jätteduktig. Hon gör både smink och hår men jag är osäker på om hon är en riktig frisör. Mitt hår är svårt att sätta upp, jag var förra året på ett bröllop och gick för att sätta upp håret. Varnade frisören att mitt hår är svårt då det bara glider iväg, 30 min efter jag gått så släppte alltet. Fick gå tillbaka och hon satte upp igen. Det höll sisådär, fick peta in hår här och där under kvällen.
Jag har som sagt bokat Björn Axén för uppsättningen, men där får min MuA inte sminka pga policy. Alternativet var att låta frisören sminka mig, men när jag väl fått tag i en elit-MuA så vill jag ju att hon sminkar mig. Det är inget snack om saken där, har haft folk som sminkat mig så hårt att jag ser ut som en panda och vill inte se ut så på bröllopsdagen. Mannen skulle nog springa iväg då haha.
Så nu står jag i valet och kvalet. Ska jag be MuAn att både fixa hår och smink, eller ska jag hitta ett ställe jag kan ta mig till efter jag fixat mitt hår hos Björn Axén?
Kanske ska höra med min MuA om hon vid konsultationen kan testa att sätta upp mitt hår, om det håller så behöver jag ju inte oroa mig och kan boka henne. Jag kan ju ha kvar bokningen hos Björn Axén sålänge.
Åh, alla val.
Jag fick tipset att alltid ha underkjol om klänningen tillåter det. Det ger nämligen benutrymme och gör det lättare att gå. Jag letade efter färgade skor som var låga och när jag såg dessa tänkte jag att jag skulle testa. Fri frakt och fri retur. Då lär jag veta ifall det är den modellen jag vill ha etc. och kan kolla vidare ifall det inte är rätt. Lite tveksam till öppen tå, kan ju regna i oktober liksom. Mmm tror du har rätt, får nog ringa henne och höra när det närmar sig. Man vill ju undvika stress och flänga runt.