Ställa in bröllop, 1v kvar!?
Aj aj. :( Ledsen för din skull.
Man kan ju bara utgå ifrån sina egna känslor när man ger råd, och JAG skulle nog vägt för och nackdelar mot varandra.
Älskar DU honom? Vill HAN gifta sig? Förlorar ni ALLA pengar om ni ställer in? Ger det ert barn några fördelar om ni är gifta?
Om svaret är JA på de frågorna så skulle JAG gift mig. Som någon skrev så är det inte så svårt att skilja sig om det nu skulle bli så, men bröllopet kanske kan vara som du säger ett sätt för er att visa inte att ni lovar att älska varandra i nöd och lust utan att ni lovar att ni kommer att försöka så gott ni bara kan för att få det att funka. Och skulle det inte funka så vet ni att ni gjort vad ni kunnat.
Mitt förhållande har varat i 14 år och med handen på hjärtat kan jag säga att det funnits perioder då jag verkligen inte haft någon kärlek för min sambo. 7 års krisen var värst av alla och jag kände mig som ensamstående med våra barn. Tack och lov stod jag ut. Efter rannsakning, samtalsterapi och kanske personlig mognad så började vi leva MED varandra istället för BREDVID varandra och så har det varit i några år nu. Jag skulle inte vilja leva med någon annan man. Nu. Vem vet vad som händer om några år?
Jag önskar dig/er all lycka och hoppas ni kan lösa det.