• J2012

Kan man använda förlovningsringen som vigselring eller är det "fattigt"?

DKT skrev 2012-08-15 11:43:38 följande:
    Tack för svaret! Har också tänkt på att ha en lite bredare ring då jag bara vill ha en. Smart att vänta med gravyr till vigsel så blir det "skillnad" på förlovning och vigsel :) 
    Jag valde en bred rödguldring som förlovningsring med tanken att den sedan skulle fungera som vigselring, Sedan hittade jag en diamantring som både jag och mannen blev förälskade i så nu har jag två ändå MEN dt var många som trodde vi var gifta redan innan. En rejäl klassisk rödguldsring verkar symbolisera "gift" för många. 
    Vi graverade ringen med namn och förlovningsdatum och reserverade plats för vigseldatum. Andra "tips" på vad man kan göra när man väl gifter sig:
    -Gravera vigseldatumet på utsidan av ringen
    -Sätta i en diamant (och om man vill ha flera eller inte har råd just nu, sätta i en t.ex varje femårsdag, när man får barn etc.)
    -Gravera ett mönster.

Jag tycker iaf inte att det är fattigt att bara ha en ring, tvärtom tycker jag det är väldigt snyggt och smakfullt.
Svar på tråden Kan man använda förlovningsringen som vigselring eller är det "fattigt"?