Kan man använda förlovningsringen som vigselring eller är det "fattigt"?
Om jag ser en tjej med en ring på vänster ringfinger så tänker jag att hon är förlovad, har hon två ringar så tänker jag att hon är gift men om hon sen pratar om "jag och min man" då förstår jag ju att hon är gift.
Och är det en bekant, vän, kollega, släkting, familjmedlem eller liknande så vet jag ju att hon är gift.
Och då skulle jag inte tycka att det ser "fattigt" ut, inte alls. Anledningen till att jag tänker "förlovad" om en tjej har en ring (och jag inte vet hennes relationsstatus) är ju att det är tradition att ha två ringar om man är gift men jag tycker inte att det ser konstigt eller fel ut på något sätt.
Frågan är hur viktigt det är att främlingar "förstår" att du är gift?
Det viktiga är ju att du och din man och era nära och kära vet att ni är gifta och att ni har det bra tillsammans i ert äktenskap Om någon ni inte känner skulle tro att ni "bara är förlovade" så vad gör det egentligen?
Äktenskapet sitter inte i ringarna utan i era hjärtan. Det finns par som gifter sig borgerligt utan ringar och som har livslånga lyckliga äktenskap. TS: gör så som känns bäst för er.