Vilka ska man bjuda och inte?
Hej!
Vi har några stycken personer vi är osäkra på om vi ska bjuda eller inte och tänkte be om råd hur ni tycker vi ska göra eller hur ni skulle ha gjort.
Vårt maxtak är 100 personer och det skulle väl i princip gå att få med alla då men samtidigt gör det ju inget om man blir färre...
Vi bjuder den släkt vi har kontakt med samt kusiner som är 15 år och uppåt. Vänners barn är inte bjudna såvida det inte är bebisar. Däremot är våra, samt våra syskons barn bjudna.
Utöver det är det vänner...
Här kommer de vi är lite tveksamma över:
Tre killar med respektive som jag inte har någon direkt kontakt med idag mer än via FB ibland men som jag umgicks jättemkt med förr i min ungdom... jag har varit bjuden på deras bröllop men det var ju ett tag sen fast då hade vi inte heller så mkt kontakt... de är jättetrevliga men tror det blev så eftersom jag är kompis med killarna och när de skaffade fruar och familjer så blev det inte mer än så...
Har en farbror som är i min ålder, förr såg jag upp till honom jättemkt, han va den storebror jag aldrig hade... men samtidigt så tycker jag att det är trist att de aldrig bjudit till, jag har bjudit och försökt umgås med dem men aldrig tillbaka. Nu vet jag ju att hans fru är sån som inte bjuder hem folk så det är väl inte mot mig personligen men att inte bjuda vore ju kanske en hint eftersom vi aldrig umgås, de bor ju ändå i samma kommun...
Sen har jag en fin vän som jag lärt känna via min hobby... vi umgicks jättemkt för något år sedan men sen har livet kommit emellan för oss båda på olika sätt att vi inte setts på över ett år fastän hon bara bor 6 mil ifrån... men vi har lite kontakt på FB och hon hörde av sig senast igår om att vi måste ses så henne och hennes man vore ju på sätt och vis roligt att bjuda
Min äldsta barndomskompis som jag oxå precis nyligen fått lite kontakt med igen, hon har flyttat hemåt och vi har sagt att vi måste börja ses - hon va en viktig del under min skoltid men sen dess gick vi skilda vägar och har inte haft så mkt ihop sen dess...
Sen kommer vi till tjejmiddagsgänget… de är ju också på ganska ytlig nivå – eller visst pratar vi om allvarliga saker också men vi umgås ju bara vi tjejer och vi har aldrig haft någon parmiddag med dem fastän att vi bor så nära… jag tycker de är genuina och goda tjejer fastän att vi inte ses och hörs speciellt ofta...
Min M2B har ju varken särskilt mkt släkt eller vänner så det blir ju flest på min sida helt klart. Han har en killkompis som han fått mkt stöd från tidigare när han behövt, sen jag kom in i bilden har de inte haft mkt kontakt och då få gånger vi träffats har hans fru varit direkt otrevlig mot mig - ingen jag egentligen alls har lust att bjuda men eftersom min M2B tycker om hennes man och är vän med honom så förstår jag ju att vi måste bjuda dem :-/
Sen har vi två par på min M2Bs kompissida som jag verkligen känner mig välkommen med och som är supertrevliga – vi har ätit middag ihop osv så de känns ju givna. Ett tredje par där tjejen lagt till mig som vän på FB och där hon skrivit att hon tycker att jag verkar så mysig och trevlig och att hon gärna skulle vilja lära känna mig bättre och att hon är så glad över att se M2B och mig så lyckliga… de skulle också vara kul att bjuda även om vi inte känner varandra så väl än men eftersom de verkar så goa och för att vi vill starta upp en bekantskap med dem…
Puh det va många frågetecken!
Snälla ge mig lite tips kring dessa, vilka ska jag bjuda och inte?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-16 14:55
Förstår inte varöfr jag aldrig får till några stycken i min text, ber om ursäkt för detta och hoppas ni orkar läsa iaf! :-/ Tips till hur man får till stycken tar jag oxå gärna! ;)