Marjasinus skrev 2012-08-20 16:39:20 följande:
Som sagt, jag hade verkligen mått dåligt om jag hade representerat och varit ansiktet utåt för ett företag som så uppenbart ockrar sina kunder. Och det jag frågade var ju mer, hur gör folk för att undvika att känna så. Du har ju typ svarat på det att man tydligen kan distansera sig och bara känna att man gör sitt jobb. Jag hade inte klarat det - men jag hade nog inte klarat att vara säljare alls.
Sen, i ärlighetens namn, i dom där små serveringarna är det nog många gånger samma personer som tar betalt som sätter priserna. Men jag menar inte att dom borde skämmas, jag bara utgick ifrån mig själv.
Nja knappast på Arlanda eller liknande ställen. Dom små "caféerna" brukar vara ägda av flygplatsen men ska se individuella ut.
Och dom som inte är ägda av flygplatsen har hutlösa hyror.
Så man kanske kan börja i den änden då och ifrågasätta hur dom kan sätta så höga hyror att påslaget på varorna kan bli flera hundra procent, bara för att gå runt.
Men jag tycker vi sätter punkt här nu, då det inte hjälper TS