Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

tovemaja skrev 2013-01-08 21:20:41 följande:
    sicket rovdjur! inte undra på att du gillade köttdräkten...
    Jepp, ett äkta ROVdjur Skrattande

Rova på grisa ä bäste dela (Dalmål) men nu var det ju riktiga rovor jag tänkte på och inte rövar *hihi*
  • Chicita

Men nu har jag en liten undran igen...

Kommer någon verkligen att svara på mina frågor här inne om jag inte ställer samma fråga i alla trådar som någonsin skapats i det ämnet? Förvånad 
    Jag börjar bli lite osäker på det nämligen Obestämd 
    Och eftersom det bara finns två såna här tådar så borde jag alltså egentligen ställa frågan i andra tråden också.
    Men jag orkar inte.
    Så jag antar att ni inte kommer att svara på min fråga pga det Gråter 

• Chicita

Attans då det var det jag förstod PiaB, tack för att du svarade trots allt Solig

• Chicita

Nu är det så här att en kompis frågar (inte jag, jag är redan gift men hon vill veta) om man kan gifta sig med sin blivande make eller om man måste använda en standin?
    Speciellt om man gifter sig i kyrkan...
    Hon gillade inte brudgumsvikarierna som hennes kyrka hade att erbjuda så därför undrar hon om det skulle se konstigt ut ifall hon gifter sig med maken alltså Förvånad 

• Chicita
    PiaB skrev 2013-01-22 11:57:40 följande:
    Bara hon inte gifter sig med din make borde det vara okej. Och om hon gifter sig med din make måste du ha röd toppluva.
    Tur att det finns experter att fråga Skrattande
  • Chicita

Det tycker jag låter som en självklarhet...
    Man lovar ju att älska varandra i nöd och lust tills döden skiljer oss åt.

Men egentligen, varför har döden rätt att skilja på oss, nu kan man ju till och med få bo tillsammans på ålderdomshemmet (i vissa fall). Så om inte kommunen har rätt att skilja på folk längre så borde väl inte döden ha det?
    Tycker att det borde ingå ett arsenik-kit när man gifter sig (nya trendgåvan kanske? *hint hint*) så att den överlevande genast kan se till att rätta till det misstaget... 

• Chicita

Men nu tror jag att bröllopsstressen har stigit dig åt huvudet snowstars...
    För det första - varför väljer ni inte toppen vid en skidanläggning? Då kan era gäster ta liften upp?
    Och om ni inte tycker att det känns helt rätt så kan ni kanske lämna ut kontaktuppgifter till den som anordnar helikopterresan för er + kanske någon som kan köra upp gästerna i bandvagn eller liknande. Men dom får boka själva givetvis.
    Då har dom ju ett val, och om dom har ett val så är det ju inte ert problem hur dom löser frågan om att ta sig till toppen Skrattande 

Och nej, ursäkt... den ska väl i så fall komma från gästerna?  

• Chicita

Jamen ville du inte ha ett konstruktivt svar FörvånadFlört

Ja det tycker jag ju. Om dom inte ber om ursäkt så kanske ni ska porta dom från bröllopet?
    Och jag menar, det är ju bara hur dom tar sig dit som dom behöver bekymra sig om. Ok det kanske är lite jobbigt men vad gör man inte för ett bröllop...
    Men på vägen hem är det ju bara att sätta sig på pulkan (som dom givetvis drar med sig upp till toppen) och glida hela vägen hem Skrattande 

• Chicita

Jag tycker att det låter som en jättebra plan. Tänk vad kul för dom att anlända till byn i pulka Skrattande

• Chicita
    Aniara4 skrev 2013-01-29 10:08:25 följande:
    Jamen det som bekymrar mig är att vi kanske inte hamnar på samma ställe! Jag menar, nog för att han är snäll och så, men ibland är han rätt stygg också. Han sätter in disken fel i diskmaskinen (eller ställer den bredvid diskmaskinen! Förvånad), klämmer tandkrämstuben på mitten och gör andra outhärdliga saker.  Och framför allt är han ju ingen BRUD. Det är en filosofisk fråga, har brudgummar själar? Kan man ha en själsfrände utan själ?

Men fast han bara är en enkel make så känner jag ändå att det vore schysst  om han fick följa med, han matchar ju mig ganska bra (lagom lång osv), så det kunde vara praktiskt.

Det vore fint att få höra vad en präst har att säga om det!
    Hmm... ja om han är så stygg så kanske det blir ett problem.
    Vågar man fråga om han fäller ner toalettringen? För jag tror att det kan vara en avgörande fråga Obestämd 

Ja kom igen nu soldemor eller Kjell Präst... Nu vill vi veta vad som gäller här... 
Svar på tråden Kan jag verkligen...?