Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

lilla flodhäst skrev 2013-03-28 20:47:57 följande:
    Men shit det har jag inte tänkt på! jag ska ju ha en ivoryfärgad brudklänning och resturangen kommer antagligen ha vita dukar?!  Det kommer ju skära sig big time!

Kan man ha röda dukar då eller betyder det att gästerna har dansat på bordet på tidigare bröllop?
    Röda dukar? har du tappat förståndet helt? Förvånad
    Kära lilla vän, röda dukar betyder ... oj hur ska jag säga det här på ett bra sätt nu då?

....

Att brudgummen gillar Moulin Rouge... om du förstår hur jag menar Tyst
  • Chicita
    LadyTeague skrev 2013-03-30 22:32:40 följande:
    Att brudgummen TYCKER något? Nu förstår jag inte vad du menar!?
    Jag håller helt med här...
    Han har väl ingen rätt att tycka något Förvånad 

Man vill ju att dagen ska handla om bruden. Alltså vill man ju inte anspela på att han har några åsikter i någon sak - oavsett vilken sak det handlar om...
    Och i den här saken så handlar det ju inte om bruden sååååå.... Skrikandes 
  • Chicita
    Plättis skrev 2013-03-31 23:49:56 följande:
    (Sitter och tittar på Bröllopsduellen och tänker på den här tråden, jag har blivit skadad Flört)
    Nejmen nu vet jag inte alls vad du pratar om... Här är vi fullkomligt seriösa förstår du väl? Förvånad
    Ingen av oss har duellerat i bröllop (vad jag vet) Obestämd
    Fast mitt bröllop är ju i alla fall bäst, oavsett vad någon annan kan tänka sig att tycka.
    Maken har ingen talan. Han var bara med på min dag och skötte sin roll så pass bra att han fick följa med hem sen också Drömmer 
  • Chicita
    Ariana skrev 2013-05-12 20:12:12 följande:
    Men oj, det hade jag inte en aning om, vilken tur att du sa det. Det hade ju kunnat leda till svartsjukedramer varje gång vi går och lägger oss, och det vill man ju verkligen inte. Jag får nog släppa luciafunderingarna i alla fall, trots att det kändes så smart. Jag hade nog ändå inte fått på min m2b någon stjärngossestrut, och utan den skulle det ju bara se löjligt ut.
    Jamen du kan ju ha en lussekatt som stand in annars om du inte är allergisk SkrattandeKatt
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2013-05-13 04:58:15 följande:
    Jag vill bara nämna att det visserligen är er dag och ni gör som ni vill, men det där med att prästen ska bjuda på kattmat är en amerikansk tradition som symboliserar att katten är ofri eftersom den inte öppnar sin egen mat. Det är alltså inte självklart att prästen går med på att göra det. Magdalena Ribbing säger för övrigt att det är ett etikettsbrott att öppna en påse kattmat om vigseln hålls på eftermiddagen och brudgummen har bruna skor. Det symboliserar nämligen i så fall att han haft ihop det med katten.
    Nejmen nu tycker jag att du är lite mossig Kjell Präst 
    Lite får väl prästen ställa upp. Jag tycker faktiskt att traditionen med kattmatandet betyder att alla går in i det här äktenskapet av egen fri vilja - även katten. Och bruna skor på en Lördag? Vem är galen nog att ha det? Bruna skor har man på torsdagar. Det borde väl alla veta?
    Så bara för att det fins någon tradition som säger en sak så betyder det inte att Jag tycker att det betyder det alltså. Det ska betyda det jag vill att det ska betyda. Och därmed basta!

Näää jag har väl aldrig hört på maken... eller tja maken kommer jag väl ändå inte lyssna på. Men, men... Tungan ute 
  • Chicita

Toakorgen är så självklar, så den är ju automatiskt bjuden. Så den ersätter ingen.

Men du kan alltid bjuda ett par illrar eller varför inte några gamla kyrkråttor. (Välj inte båda alternativen samtidigt dock eftersom det kan få katastrofala följder Skrikandes )

• Chicita
    Papillon skrev 2013-05-15 18:37:28 följande:
    Jag tycker inte att du ska matcha deras skor. Det kan ju hända att dom tar illa upp av att du försöker överglänsa dom med kanske blankare skor än vad dom har Obestämd
    Är det inte mer praktiskt med en handväska än en blombukett? 
    Bara sådär rent teoretiskt liksom... Lite svårt att få med nycklar, läppstift och andra nödvändigheter i buketten annars.
    Men jag skulle kanske satsat på en blommig väska. Eller en väska som ser ut som en blomma. Och gärna i deras färgtema så det syns att du är en nära vän till dom Skrattande 
  • Chicita

Jadu Kjell...
    Eftersom pingstafton är en Lördag så passar inte såpbubblemönster. Blommönstrat eller rutigt går bra, men inte bubblor. Det trodde jag att alla visste Förvånad 

Riskastning är en styggelse och borde utrotas. Speciellt kokt ris, för det klibbar så dant. Det här är nog något som man måste stävja i låg ålder.
    Redan i blöjstadiet måste jag nog säga. För det är där dom värsta mat-kastarna finns.

Och säger inte Bibeln: Du skall icke kasta ris på andra?

• Chicita

Alltså nu blir jag lite småirriterad här. Obestämd
    I en annan tråd så kom vi fram till (genom lite diskussioner) att flygbolagen nog diskriminerar oss med lite extra "junk in the trunk"...
    Alltså vadå betala för övervikt?
    Är det ett viktväktarmöte eller en flygresa?
    Och varför måste man klämma ner sig mellan armstöden? Är dom där för att hålla fast rumpan på mig eller?  

Sen en fråga också, måste man ha bröllopskläderna på sig om man är på bröllopsresa? Eller är det ok att resa i shorts och linne? Förvånad 

• Chicita

Jag försökte läsa reglerna på SAS men det var så svårt att tyda den delen...
    Dom insisterar ju i alla fall på att man måste ha kläder och om jag kan tyda alla paragrafer hit och dit så ser det ut som att man ska klä sig enligt anledningen till resan (eller var det destinationen?) Obestämd 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?