Kjell Präst skrev 2013-05-13 04:58:15 följande:
Jag vill bara nämna att det visserligen är er dag och ni gör som ni vill, men det där med att prästen ska bjuda på kattmat är en amerikansk tradition som symboliserar att katten är ofri eftersom den inte öppnar sin egen mat. Det är alltså inte självklart att prästen går med på att göra det. Magdalena Ribbing säger för övrigt att det är ett etikettsbrott att öppna en påse kattmat om vigseln hålls på eftermiddagen och brudgummen har bruna skor. Det symboliserar nämligen i så fall att han haft ihop det med katten.
Nejmen nu tycker jag att du är lite mossig
Kjell Präst
Lite får väl prästen ställa upp.
Jag tycker faktiskt att traditionen med kattmatandet betyder att alla går in i det här äktenskapet av egen fri vilja - även katten. Och bruna skor på en Lördag? Vem är galen nog att ha det? Bruna skor har man på torsdagar. Det borde väl alla veta?
Så bara för att det fins någon tradition som säger en sak så betyder det inte att
Jag tycker att det betyder det alltså. Det ska betyda det jag vill att det ska betyda. Och därmed basta!
Näää jag har väl aldrig hört på maken... eller tja maken kommer jag väl ändå inte lyssna på. Men, men...