• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Principisessan
    maxmamma skrev 2012-10-21 01:05:29 följande:
    Och ang prästen så är han så himla omöjlig så låt han ha en tupë på sig o när din underbara make sjunger den vackra serenaden till dig så blir du förmodligen så där vackert rörd så då tar du bara loss tupén från prästens huvud o så kan du torka tårarna o snyta dig i tupén.

hahahha Tack för morgonens roligaste kommentar :) 
  • Kjell Präst

Nu måste jag lägga in en liten protest här - det där med tupé är ingen svenskkyrklig tradition och därför går inte alla präster med på det. I Svenska kyrkan går det till så att prästen och hans/hennes hår går in tillsammans.

• maxmamma

men det var väl som amen i kyrkan, klart prästen ska ha en tupé oavsett om han vill eller inte, har inte denna präst fattat att det är bruden o brudgummens dag?

det är INTE prästens dag. 

• Kjell Präst

Nej, men däremot går det naturligvis bra att be prästen ha tupé om vigseln råkar infalla på den inte så ofta firade högtiden "Tupéns dag"

• Aniara4
    Kjell Präst skrev 2012-10-22 09:42:42 följande:
    Nej, men däremot går det naturligvis bra att be prästen ha tupé om vigseln råkar infalla på den inte så ofta firade högtiden "Tupéns dag"
    Förlåt, men mina bibelkunskaper är lite svajiga ibland. Vilka var tupéerna nu igen, och skrev Paulus brev till dem också eller Skypeade de bara?
  • Kjell Präst
    Aniara4 skrev 2012-10-22 11:40:00 följande:
    Förlåt, men mina bibelkunskaper är lite svajiga ibland. Vilka var tupéerna nu igen, och skrev Paulus brev till dem också eller Skypeade de bara?
    Jag säger då det, det märks verkligen att kristendomsundervisningen i skolan har upphört. Tupéerna var ett folkslag som bodde strax utanför Rom, i staden Tupee. Där grundade Paulus bror Knaulus den allra första kristna församlingen redan år 28, alltså flera år innna Jesus korsfästes och dessutom långt innan han första gången framträtt för folket. Man brukar därför anse Knaulus som antingen synsk eller galen. Paulus valde det sista alternativet och skrev därför inga brev till församlingen. Det gjorde däremot Knaulus, men ytterst lite finns bevarat. Det enda fullständiga brevet finns i boksamlingen De Extremt Okända Apokryferna och kallas helt enkelt Tupéerbrevet. Det lyder i sin helhet "Från Knaulus, lite tokig men snäll. Tjänixen på dixen era knickedicker! Jisses säger jag vad kul vi hade när jag hälsade på er häromsistens. Men säg inget till Paulus! Ha det gött"
  • Chicita

Det är väl Knaulus som figuren Toker i Snövit är baserad på om jag inte missminner mig.
    Att dvärgarna är 7 är ju en klassisk referens till kristendomen. 

• Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-10-22 13:24:52 följande:
    Det är väl Knaulus som figuren Toker i Snövit är baserad på om jag inte missminner mig.
    Att dvärgarna är 7 är ju en klassisk referens till kristendomen. 
    Det stämmer. Kristendomens sju pelare är ju välkända. Och så finns där ju de sju vise männen, Jesu sju dagar i öknen och Marias från Magdala skonummer som var sju med dåtidens storleksräkning ( idag skulle vi ha sagt att hon hade nummer 45,5).
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-10-22 13:59:30 följande:
    Det stämmer. Kristendomens sju pelare är ju välkända. Och så finns där ju de sju vise männen, Jesu sju dagar i öknen och Marias från Magdala skonummer som var sju med dåtidens storleksräkning ( idag skulle vi ha sagt att hon hade nummer 45,5).
    Ja Walt Disney var duktig på att lägga in klassiska Krister-referenser i sina filmer Glad
    Det är därför som 70-talisterna är så otroligt kultiverade och klassiska Skrattande
  • Principisessan
    Kjell Präst skrev 2012-10-22 09:42:42 följande:
    åh tack för infon! ja det är ju i april som vi gifter oss. den 6:e närmare bestämt. Så kanske inte är rätt dag då. Måste verklgigen fundera på om det är värt att flytta allt till rätt datum, eller om vi ska använda flinten som spegel så att alla församlade kan se mer av mig. 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?