niriel skrev 2012-08-21 11:46:50 följande:
Jamen jag tycker nog att guldring till svarta skor är helt ok. Om man inte har något annat. Så länge man är på begravning! Tur att det inte var röda skor, det vet ju alla att det betyder att du har haft ett förhållande med brudgummens morbrors äldsta son (eller dotter)!
Det har du ju i och för sig rätt i.
Men nu var det ju till bröllop det gällde, och då är det ju fullkomligt förkastligt
snowstars skrev 2012-08-21 11:50:26 följande:
att jag glömde det! Jag är ju snart lärare.. Fast det är klart, jag kuggade ju hjärntvättardelen i våras. Men då vet jag vart jag ska leta!
Är det ett väldigt stort ettikettsbrott? Det är nämligen så att min kusins fasters granne ska komma på vårt bröllop och hon äger bara svarta skort. Innan har det inte varit något problem men hon kommer hinna gifta sig innan vårt bröllop och jag vill ju bara inte att de andra gästerna ska uppmärksamma det. Jag vill ju vara i centrum. OM det är ett jättestort etikettsbrott borde jag väl kunna påpeka det innan, förebyggande liksom?
Se där ja, men då kan du ju hjärntvätta honom själv. Se det som en chans att göra om kursen.
Om du råkar göra fel och han börjar gala som en kyckling (vanlig biverkning) gör väl kanske inte så mycket? Kycklingar är ju söta liksom
jag tycker nog att du ska hänvisa henne till staketRibbans regler där det står klart och tydligt vad dom gäller.
Alternativt kan ni kanske begrava någon samtidigt som ni viger er, för då fungerar det ju som niriel påpekade