• Chicita

Varför gifte ni er själva eller i smyg?

Vi valde ett tredje alternativ (som defenitivt inte passar alla).
    Ett temabröllop...
    På så sätt blev inte vi mittpunkten på samma sätt och det fanns inte massa saker att jämföra med från andras bröllop samtidigt som vi kunde göra andra saker lite som vi ville utan att behöva tänka på etikettregler.
    Sen kom ju många av dom vi bjöd, men långt ifrån alla. Dock hoppade en familj av pga temat, och det gjorde dom kvällen innan bröllopet efter att jag suttit en vecka och sytt kläder åt dom som dom bett om Tungan ute

Men ett alternativ som jag skulle kunna tänka mig passa er (eller andra i er sits) är att ha ett "destination wedding". Alltså att åka någonstans för att gifta sig.
    Men det behöver inte vara utomlands. Gift er i fjällen i en skidbacke om ni gillar att åka skidor. Eller varför inte kolla om det går att gifta sig på något kryssningsfartyg (undvik Cinderella och dom andra skärgårdskryssarna dock Tungan ute )
    I och med att det kommer att kosta en del för gästerna att delta, så kommer det nog bli en del avhopp helt naturligt. Om ni sen sätter "barnfritt" eller liknande så elliminerar ni säkert en hel del till pga att det inte är så lätt att få barnvakt under en längre tid för alla. Och alla vill inte heller lämna barnen en längre stund.
    På så sätt behöver man inte begränsa gästlistan själv på samma sätt. Ok man drar väl gränsen någonstans ändå, men man kan ha vidare ramar. 

Att smyga iväg och gifta sig ensamma kan säkert vara ett jättebra alternativ för många. Men jag tycker nog att man ska vara helt bestämd om man väljer det, alltså att det ska vara enda alternativet för en själv.
    För det är nog större risk att man ångrar att man inte firade med hela familjen och vänkretsen. Än att man ångrar att man hade ett för stort bröllop.

Svar på tråden Varför gifte ni er själva eller i smyg?