• Milljor

Noter till Loreen Euphoria

Som rubriken lyder söker med ljus och lykta efter noter (på orgel). Vi  ska den låten som utgångsmusik hade vi tänkt. Vi gifter oss den 1/9 så liiite bråttom.

Tacksamom det är ngn som har det!

• Svar på tråden Noter till Loreen Euphoria
  • Milljor

Tack, snälla men funkar de även till orgel? är inte så värst musikalisk av mig :)

• snowstars

Har aldrig spelat orgel men jag skulle tippa på det. Jag skulle tro att kantorn om inte annat kan omvandla dessa noter till orgel, för det ser ut exakt som noterna i psalmboken. Men ring och fråga!

• snowstars

Kör på dem från kyrkomusik då de är mer specifikt för orgel. Tror nog att de första hade funkat med men tror det blir mindre jobb för kantorn med de från kyrkomusik

• sommar2014

Kan lägga till att noterna jag länkar till ovan är bearbetade särskilt för orgel och är utskrivet trestämmigt. Jag är inte helt haj på hur man spelar orgel (däremot piano) men det ser ut att vara dels en högre melodistämma, och sedan två basstämmor. Melodistämman motsvarar det som Loreen sjunger och sedan är det två olika lägre slingor som man hör när man lyssnar på provlyssningsexemplet som finns. Glad

Noter ser alltid "likadana" ut och funkar för alla instrument, i princip. Däremot kan man arrangera låtar så att de passar bättre till vissa instrument, lägga på kompslingor, melodislingor etc. Just detta arrangemang är trestämmigt, så det blir väldigt svårt att spela själv på piano (man har ju bara två händer) vad jag vet, men på en orgel kan man väl spela med fötterna också. Cool

• sommar2014
    snowstars skrev 2012-08-21 11:43:08 följande:
    Kör på dem från kyrkomusik då de är mer specifikt för orgel. Tror nog att de första hade funkat med men tror det blir mindre jobb för kantorn med de från kyrkomusik
    Hihi, precis! Jag vet inte hur mycket "övningstid" kyrkomusiker har men allt som underlättar deras jobb blir de säkert glada för. Glad
  • Milljor

Fick tag i kantorn nu ch hon trodde hon kunde göra om dem...hmmm trodde det vågar jag inte chansa på :(

• snowstars
    sommar2014 skrev 2012-08-21 11:45:21 följande:
    Kan lägga till att noterna jag länkar till ovan är bearbetade särskilt för orgel och är utskrivet trestämmigt. Jag är inte helt haj på hur man spelar orgel (däremot piano) men det ser ut att vara dels en högre melodistämma, och sedan två basstämmor. Melodistämman motsvarar det som Loreen sjunger och sedan är det två olika lägre slingor som man hör när man lyssnar på provlyssningsexemplet som finns. Glad

Noter ser alltid "likadana" ut och funkar för alla instrument, i princip. Däremot kan man arrangera låtar så att de passar bättre till vissa instrument, lägga på kompslingor, melodislingor etc. Just detta arrangemang är trestämmigt, så det blir väldigt svårt att spela själv på piano (man har ju bara två händer) vad jag vet, men på en orgel kan man väl spela med fötterna också. Cool
    Hehe, det var det jag visste egentligen men jag tordes inte lova någon nåt inför deras bröllop ;) Det som kan vara med noterna från notpoolen är väl att det bara är melodistämma och ackord. Men de flesta kantorer (plural?) kan väl spela piano också och är väl vana att kompa melodistämmor tänker jag.
  • snowstars
    Milljor skrev 2012-08-21 11:52:58 följande:

Fick tag i kantorn nu ch hon trodde hon kunde göra om dem...hmmm trodde det vågar jag inte chansa på :(

Ta de som sommar2014 har länkat till. De är gjorda specifikt för orgel.
Svar på tråden Noter till Loreen Euphoria