• tinaalpfält

Foundation och puder

Hej allihopa!

Jag har precis blivit av med min sminkös till bröllopet och kommer att få fixa det själv. Därför skulle jag behöva hjälp med lite tips på foundation och puder som är bra men kanske inte kostar hutlöst mycket. Jag använder inte såna produkter jättemycket till vardags och har bara en sån här hemma:
    www.thebodyshop.se/web/makeup/underlag/All-In-One_Face_Base-230.aspx

Tänker dock att det kanske är bättre med något rejälare till bröllopet. Funderar också på om det är värt att boka in en provsminkning på typ MUS eller Face för att få lära sig lite mer och sen utnyttja de pengarna sminkningen kostar till att köpa produkter.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Foundation och puder
  • nicenetiis

i marykay får man gratis lära sig och deras pruduktr kostar väl ungefär lika mycket man har inget köptvång heller .

• Elin86

Jag tror det är en bra ide att gå på en sån där sminkning :) Man får ju som du skrev även produkter för pengarna.

Jag ska också sminka mig själv, sitter och kollar sminkbloggar och tränar. Har köpt mycket från Elf och funkar jättebra :)

Skulle med gått på sminkning men lägger de pengarna på ansiktsbehandling och manikyr istället har fått ett jättebra pris.

BB är jättebra foundation som jag sen toppar med Elf mineralpuder :)

• teddy

Jag ska också sminka mig själv och har köpt ett puder som jag tycker är jättebra. Det är Loreals Nude Magique BB Powder. Det är ganska lätt jämfört med annat puder jag använt, känns inte torrt alls, men täcker och matterar ändå och har en skön konsistens. Jag kommer använda det på min bröllopsdag! Det har heller ingen solskyddsfaktor eller några ljusreflekterande pigment, så det sägs att det gör sig bra på bild också... :)

Angående foundation dock så söker även jag efter en bra... 

Svar på tråden Foundation och puder