• 1337Lise

Ditt bästa tips/råd...vad får man inte glömma

Mycket bra tips på tråden. Är det någon som sitter inne med fler guldklimpar för oss som gifter oss nu i augusti? Bröllopsnerverna är igång och jag är orolig att missa något viktigt i planeringen!

• 1337Lise

För framtida brudar som gräver upp denna tråd:
    Jag gifter mig på lördag, så tips under den stora dagen kan jag inte ge. Men denna vecka har jag insett något OTROLIGT viktigt. Om du har hjälp av släktingar och vänner i ditt planerande (ja, och även har hyrt hjälp) så håll en regelbunden kontakt med de involverade.

Det har blivit så i vår planering att alla har kört sina egna race och inte stämt av med varandra, så små (men irriterande) misstag har dykt upp. Jag tex har skrivit i festhäftet att vår tårta är i 3 våningar. Men nu visar det sig att det blir 4 st enkeltårtor. Sådana saker har dykt upp hela veckan och jag inser att kontakten från brudparet till alla (föräldrar, tostmaster, tärnor, serveringspersonal) har varit superkass! Vi borde informerat mer om vår planering.

Så ring hellre för många samtal än vår några! =)

• 1337Lise

Vi har valt E-format på våra bord, alltså långbord med tre ben från honnörsbordet =) Jag kan tänka mig att i många fall blir det lättare stämning vid runda bord men jag skulle inte kunna tänka mig att ha en sådan placering. Jag vill nämligen känna mig nära alla gäster, och kunna se dem alla. Vid runda bord måste ju alltid någon ha ryggen mot brudparet. Det känns som att man får en bättre översikt över alla borden vid en sådan placering, och så tänkter jag (jag har ju aldrig varit på ett bröllop med runda bord så jag går bara efter min föreställning i huvudet;) att man liksom glömmer bort brudparet tack vare att alla inte kan se dem. Gästerna själva borde ju alltså få sämre översikt över det som händer i lokalen.

Usch, jag blev orolig över våra löften nu. Vi har valt de tradiotionella. Alltså de färdiga, att säga i kyrkan. Jag tror inte jag förstod att man fick göra om dem först när vi träffade prästen igen i veckan och hon sa "har ni valt egna löften?..nehe". Och nu känns det jättelöjligt att stå och säga de där stela meningarna till varandra. Dock känner jag inte att det är läge att öva in något nytt dagen innan vigseln Förvånad

Svar på tråden Ditt bästa tips/råd...vad får man inte glömma