Ditt bästa tips/råd...vad får man inte glömma
Om någon fortfarande läser denna tråd har jag här några tips Vi gifte oss 2 augusti i Lundby gamla kyrka i Göteborg med fest på Lundby Hembygdsgård. Dagen och kvällen blev helt fantastisk, bättre än vi någonsin hade vågat hoppas på. Ingenting gick fel, tvärtom var jag tacksam för några saker vi hade tänkt på (och som jag också fått lite tips om innan:)
- Om ni har festen på en bygdegård som vi, anlita professionell serveringspersonal! Otroligt skönt att kunna koppla av och veta att de tar hand om allt. Vi anlitade HimlaGott i Göteborg för buffé och serveringspersonal, otroligt proffsiga, fixade allt.
- Vi filmade vigseln och även tal och uppträdanden på festen, vilket jag är väldigt glad för nu. Även om vi på alla sätt var närvarande och minns det mesta känns det väldigt roligt att kunna titta på det och uppleva det igen.
-Anlita professionell hjälp med smink och hår!
-Vad man lägger mest tid och pengar på gällande festen är upp till var och en, men vi kände att själva innehållet i festen: sånger, tal, dans etc var viktigare än tex väldigt påkostad och tidskrävande dekoration som många gäster nog ändå inte lägger märke till så mycket.
- Vi gillar swingdans och anlitade Smoke Ring Sisters för att uppträde efter middagen. De var otroligt proffsiga och gästerna dansade så svetten lackade! Värt varenda krona. Mellan buffen och tårtan hade vi en liten danskurs för gästerna så att de skulle få känna lite på varann, det var väldigt roligt och jag tror det gjorde att många som inte annars skulle ha dansat gjorde det.
Stort lycka till med bröllopsfixandet!