Varför är ni så tveksamma... stötta varandra
Så snat! Jag är inte ett dugg orolig för vad folk ska tycka. Dels för att vi inte har några släktingar/vänner som lägger sig i, dels för att vi inte pratar om bröllopet i tid och otid vilket gör att inte många vet hur vi planerar att ha det.
Då inträffar det märkliga. En person frågade om jag är nervös/stressad över något. Jag svarade nej och förklarade att jag än så länge bara tycker det är kul att planera. Personen i fråga tjatade på om att lite nervöst borde det allt vara, vad ska folk tycka om allt o.s.v. Hon blev tillslut sur och slängde ur sig något om att det nog inte kan vara ett speciellt romantiskt "riktigt" bröllop. Det är ju sjukt att inte tänka på vad folk tycker...
Till saken hör att jag bryr mig om vad folk tycker. Även om det är vår dag och vi gör som vi vill o.s.v. så vill jag ju ha nöjda gäster. Det är lika viktigt (nästan) för oss att gästerna har det bra som att vi har det bra. Men vi planerar inget väldigt konstigt som någon skulle kunna tycka var jättekonstigt. Och skulle någon när det närmar sig ha åsikter om att vi borde göra på ett annat sätt så säger jag nog att så kan du ha på ditt bröllop, jag har så här på mitt.
Så visst är det så att hur man än gör har folk åsikter. T.o.m. om att man inte är bekymrad utan bara tycker det är kul