• CoG

Varför är ni så tveksamma... stötta varandra

Bjuder man in vänner och släktingar för att man ska gifta sig så kan jag inte tänka mig att brudparet hittar på saker som dom tror att gästerna kommer att ogilla.
    Men eftersom att alla inte har samma smak så kommer det ändå finnas de som inte är helt nöjda.

Då man ger bort något till en person man tycker om brukar man ofta ge någon man skulle uppskatta själv, just för att man vill ge det bästa.

Så nog gör brudparet sitt bästa för att göra det trevligt, men efter sina huvuden.
    Man planerar väl inte en middag och fest där brudparet själva inte tycke om maten, musiken, dukningen osv för att man TROR att KANSKE någon av gästerna ska gilla det?
    Gör man det är man ute och cyklar, för VEM tackar brudparet för att dom fått lida på sin egen stora dag?

Anonym (Mullis) skrev 2012-08-24 19:00:39 följande:
    Jag har svårt för det hör sättet att tänka. För mig handlar festen om gästerna och inte brudparet.
  • CoG

Och en sak till, som min sambo sa nu då det gäller att tänka på gästerna i första hand.

Vi kommer inte att bjuda in till en suparfest, bara för att någon av gästerna kanske vill ha det så.
    VI kommer att ha en middag (ingen fest) och de flesta som står på inbjudningslistan har ett barn eller mer.
    Det blir inga tal, det blir inte flerrätters och ingen alkohol.
    Det blir familjevänligt, förhoppningsvis en trevlig och lagom livlig tillställning.

Det här är något som står på vår bröllopshemsida, så är det någon som inte vill delta då är det upp till dom.

Vi känner inte att det är något fel med det.

• CoG

Blir inte TS missuppfattad?
    Jag ser inte att det står någonstans att man inte ska tänka på gästerna.

Jag förstår det som att man ska lita på sig själv och inte ta åt sig för mycket då grannen säger
    "Men det kan man väl verkligen inte bjuda på?"
    Eller att man försöker vända ut och in på sig själv och alla sparkonton för att ha råd med en herrgård bara för att någon säger att allt mindre än det är skräp.

Det är där vi ska stötta varandra och se till att ingen behöver göra massa saker dom eg inte tänkt sig och vill på sin dag bara för att någon annan sagt att det man tänkt göra är fel.
    (Visst finns det märkliga saker, som att ta ut kuvertavgift utan att bjuda på mat.
    Där kan man ju säga "hallå?, hur tänkte du nu?....)

Och visst finns det blivande brudar här inne som tycker att världen ska vända sig efter dom på deras dag och att det är deras ord är lag.
    Men då missar dom också väldigt mycket av själva känslan den stora dagen.
    För ingen kommer för att enkomt hylla någon som vill bli hyllad som dagens stora händelse.

Men jag tror att alla normalfuntade här inne själva känner att det är väldigt viktigt just att gästerna trivs på den stora dagen, för trivs gästern då blir det en bra stämning för alla och inte minst för brudparet.
    Det man vill är ju att alla ska ha det trevligt, att man ska kunna stanna upp, se sig omkring och märka att vänner och familjen som är samlad har en härlig dag och kväll.
    Det är lycka!

Man kan ha olika typer av bröllop och olika sorters mat utan att det är något fel.
    En del har kuvertavgift, andra bjuder gästerna på 5 rätters på ett slott.
    Men varför ska det ena vara sämre?

Nu blev jag svamlig men hoppas ändå att någon förstår :)

Svar på tråden Varför är ni så tveksamma... stötta varandra