Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Varför är ni så tveksamma... stötta varandra

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar nu...

Men jag bjöd in gäster. Inte statister.
    Jag ville dela vår dag med människor som jag uppskattar och värdesätter, och jag ville göra dagen till en upplevelse och ett minne även för dom.
    För jag tror bergfast på att om jag inte tar hand om mina gäster, så att dom får en bra dag så kommer inte min att bli så bra i slutändan heller.
    Om mina (ja våra då, självklart, men jag känner inte att jag förlorade rätten att vara individ bara för att jag har gift mig) gäster inte har en bra kväll, om jag inte tar hand om dom. Så blir inte stämningen bra och det är då eventuellt gnäll och klagan kan dyka upp från gästernas sida. Jag tycker att det är enkel matematik.
    Överhettade, uttråkade, uttorkade gäster med ont i fötterna av allt för lång stående väntan lär inte ösa lovord över maten oavsett hur bra den nu var. För det enda dom har i huvudet är "kan jag få ett glas vatten och sätta mig ner?".

Sen finns det ingen anledning att låta gästerna vara med och tycka till om vilken klänning man ska ha, eller förordna hur just dom ska placeras vid middagen osv osv.
    Det är ni som ordnar festen som tar besluten och ni behöver inte alls lyssna på vad gästerna / släktingarna tycker om ni inte vill.
    Som TS säger så kan man inte göra alla nöjda. Och det finns alltid någon som har åsikter.
    Men om ni strävar efter att få en underbar och minnesvärd dag så kanske ni minns den som perfekt, trots eventuella klagomål.
    Men om ni är ute efter att göra den perfekt i minsta detalj, så kan jag nästan garantera att det inte bara är gästerna som blir missnöjda i slutänden eftersom det bara är alla missar, rena fel och brister som man lägger märke till då.

• Chicita
    CoG skrev 2012-08-26 20:19:46 följande:

Jag tror jag förstår Flört
    Nu kan jag ju inte svara för alla andra. Men som jag skrev i mitt inlägg så håller jag ju med TS till en viss del.

Däremot  reagerade jag på vad några andra skrev (nu går det inte att backa till den absolut första sidan, eller så är vissa inlägg raderade) bland annat kan man se citat från ett av dessa inlägg i passionsblommans första inlägg.
Svar på tråden Varför är ni så tveksamma... stötta varandra