Varför är ni så tveksamma... stötta varandra
Jag kan säga till er direkt att:
Alla kommer inte gilla maten!
Alla kommer inte gilla musiken!
Alla kommer inte tycka klänningen är himmelsk!
Alla kommer inte tycka ert tema är fint/roligt/udda eller kul
Alla kommer inte vara nöjda med sin bordsgranne
Alla kommer inte tycka festen var bra
Alla kommer inte tycka att tårtan är fin
Men spelar det någon roll?
Om ni vill ha grodkostymer på er och gifta er i en bäck så är det väll det som ni skall göra, för denna dagen är ER (i mina ögon mest brudens till 90%) så varför skall ni inte göra det då? Det är du och din partner som skall ha denna dagen som NI vill ha den och minnas den för resten av era liv som den finaste dagen (borträknat barn osv) och är det grodlår ni vill servera så gör det (förvarna först kanske). För är det inte det som ALLT handlar om?? Att ni skall tycka att erat bröllop avspeglar ER och hur NI vill ha det? Skulle någon säga att vi har ett töntigt tema eller dålig mat så hade vi bara svarat.
"ingen tvingar dig att komma och helt ärligt, så tycker jag du inte skall"
Ingen har rätt att klaga på ER dag och om de gör det så "fuck them and the horse they rode in on" Jag tycker ni alla ( i de trådar jag läst) låter som ni vet vad ni vill, ni har ju redan bröllop uppmålat i huvudet (KÖR PÅ DET) och det låter jättefint för det är så som NI vill ha det.
Jag tycker inte ni är töntiga eller mesig för att ni blir tveksamma, det är inte därför jag startar denna tråden.
Utan för att jag tycker att NI skall inse att det är ER som bröllop handlar om inte gästerna. MIna damer och herrar, ni har alla planerat så fina bröllop för det är ERAT bröllop och därför är det vackert, låt era drömmar kvarstå oavset vad andra säger, tycker NI att det är rätt, så ÄR DET OCKSÅ RÄTT för det är ER dag.
Vill gärna höra olika saker som vänner och släktingar sagt eller gjort som fått er att börja tvivla på er själva. Ut med det och låt andra stötta er.
MVH
Christer