• Movs

Naglar

Jag funderar på vad jag ska ha för färg på naglarna vid bröllopet. Fransk manikyr är inte min stil på något sätt. Rött är nästan alltid snyggt men vilken nyans i så fall? Eller nåt helt annat? Hur har ni tänkt?

• Svar på tråden Naglar
  • msE

kan tycka att fransk manikyr är snyggt om man satsar på en mer naturlig, lite skir romantisk look.
    Har man en look som är lite mer åt det klassiska/moderna hållet så funkar ju rött bra.
    Beror som sagt lite åt vilket håll looken ska gå åt om du frågar mig :)

• yavanna81

Ska du har vit klänning så är pärlomofärg jättefint till. Jag hade grön klänning och guldfärg på naglarna.

• Movs

Jag har en cremefärgad klänning och lite grönt till. Guld låter fint, kanske ska fundera på det.

• augustesen

Personligen tycker jag man ska ha något mer elegant på naglarna, bara en ljusrosa/ljusbeigh eller pastellig färg passar oavsett vilken färg man har på naglarna.

Man vill ju att fokus ska hamna på ringen/ringarna när man kollar på brudens händer...inte nagellacket ;)

• KochM

Har aldrig fixat naglarna innan hos någon men tänkte göra det till bröllopet. Har tänkt mig en fransk manikyr. Ska man ha gelé eller akryl? Har sett att man kan välja på det. Hur nära inpå ska man göra det?

• amelian
    KochM skrev 2012-08-31 15:53:24 följande:
    Har aldrig fixat naglarna innan hos någon men tänkte göra det till bröllopet. Har tänkt mig en fransk manikyr. Ska man ha gelé eller akryl? Har sett att man kan välja på det. Hur nära inpå ska man göra det?
    Personligen tycker jag att akryl ger ett finare resultat än gelé och framför allt att akrylnaglar brukar göras tunnare än gelénaglar. Jag gör mina naglar varje månad (gammal nagelbitare som tröttnade) och nuförtiden tar jag alltid akryl. 

För ett så bra resultat som möjligt och för att inte riskera att ta sönder naglarna (om du är ovan) så bör du göra dem max några dagar innan. Jag kommer göra mina hemma i Stockholm hos hon som alltid gör mina naglar på tisdagen innan bröllopet, gifter mig på fredagen. 
  • lovis80

Gjorde mina naglar Tors eftermiddag i Strängnäs, tyvärr såg de ut som skit och på fredag morgon lossnade den första nageln. Har haft både akryl naglar och gele tidigare och de ska inte bara lossna. Fick sedan jaga runt på Cypen efter en nagelteknolog som kunde göra om dem till bröllopsdagen. Otroligt besviken är jag och kvinnan som gjorde naglarna vägrar betala tillbaka mina pengar! så jag skulle rekomendera dig att testa en gång först för att se om du blir nöjd med resultatet.

• kramen

Jag tycker att naglarna ska se fräscha ut, men inte dra till sig uppmärksamheten. Blodrött enl. mig kan vara lite väl sexigt.

Jag kommer ha manikyl eller ljusrosa :) 

• MissHH

Jag ska göra egna naglar i akryl! Har vinrött som tema så blir vinröda naglar me lite diamanter o glitter! :)

• Polventon

Jag hade klassiskt rött lack på bröllopet eftersom det matchade min 50-talssminkning och röda skor. Annars är ljusrosa väldigt fint. Essie har en fin kollektion med många vackra ljurosa (www.essie.com/nail-colors/).

Ang. akryl vs. gele så beror det lite på hur dina naglar är.  Kontakta en duktig nagelteknolog som kan hjälpa dig! Generellt tycker jag att det blir bättre med transparent material på hela nageln så din egna "vita" syns igenom, inte är den är kritvit och inte går att se igenom som på fransk.

Svar på tråden Naglar