• Movs

Naglar

Jag funderar på vad jag ska ha för färg på naglarna vid bröllopet. Fransk manikyr är inte min stil på något sätt. Rött är nästan alltid snyggt men vilken nyans i så fall? Eller nåt helt annat? Hur har ni tänkt?

• Svar på tråden Naglar
  • Nimrin

Jag ska antingen ha gelnaglar eller tippar + gel, har sån tur att min pappa är nagelteckniker så blir väl att göra som kvällen inna så man inter bryter av dom när vi ställer i ordning dagen innan, jag är expert på att kämma mig och bryta av naglar, fejk och riktiga, och se gör så fööööörbaskat ont! Skrikandes

• yavanna81

Kan inte låta bli att lägga upp en bild på mina nagler. Jag tycker helt omvänt från det som någon skrev att nagellacket inte skulle dra till sig uppmärksamheten så jag fick gjort en extra målning på ringfingernageln. Det här är förövrigt mina äkta nagler och jag är lite stolt över hur långa jag fick dem. Om man tittar uppmärksamt på bilden så ser man pärlorbroderierna och färgen på min gröna klänning i bakgrunden.

Bilden är tagen av vår fotograf Daniel Åberg (www.abergfoto.se)
  • Syllis 2012

Jag hade fransk manikyr.Dekorerade naglarna med vita små stenar och rött litet hjärta

• sollan

Jag hade fejknaglar som synes ;) Drog ett tunt lager med skimmrande ljusljus rosa lack över =)

Skulle egentligen haft nån deko sten på ringfinger nageln men de glömde vi bort i stressen =)

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • ErikaS

Är själv nagelteknolog/nagelterapeut och har gjort naglar till många blivande brudar. Allra vanligast är att tjejerna ber om en klassisk "mjuk" fransk manikyr, eller naturella förlängningar.
    En mjuk fransk innebär, för den som inte vet, att man lägger lite pärlemor i det vita materialet, och sedan täcker det hela med ett svagt rosatonat material. Det gör att det vita inte känns så hårt, utan blir som sagt mjukare i tonen.
    Naturella förlängningar är som sagt också mycket vanligt, och riktigt snyggt om man vill ha något mer neutralt som inte ska ta fokus för mycket. Det är helt enkelt en naturell tipp som limmas på, och sedan nedfilad, som vanligt, och sedan täcks alltihop med antingen helt klart material eller samma rosatonade som jag nämnde tidigare.
    Sedan kan man ju alltid välja att piffa till lite extra med en liten glittersten, eller ett klistermärke. En blivande brud jag hade en gång gjorde dessa naturella förlängningar, och bad om små torkade, rosa blommor under materialet på ringfingrarna. Det blev en härlig 3D-effekt av det hela, och blev riktigt snyggt..!

Hoppas du hittar på något som du känner passar för dig!
    Mitt tips är nog bara att göra dem så nära inpå vigseln du kan, helst dagen innan eller så. Så minskar du risken för släpp eller brytningar ganska markant. Glad 

• Movs

Tack för tipsen! Det lutar åt rött nu så nu påbörjar jag jakten på den perfekta nyansen.

• Sebastiána

Rött är snyggt! Vilken nyans beror på vad du har för hudton. Själv passar jag bäst i kalla röda nyanser.

• Movs

Det är en djungel!!! Eftersom jag kommer ha gröna detaljer känns det som att en röd som går mot gult är bättre än en som går åt blått.

• kramen
    Flörtjag kommer ha fransk mainyr, gelenaglar medn en blå sten på ringringret, someting blue 
  • SaraJoakim

Jag har inte bestämt mig än.. Blev det rött??

Jag funderar på en kul röd jag med bara för att få det annorlunda :D

Ska du matcha med ett rött läppstift också? Eller bara låta det röda vara på naglarna?

• drömprinsensfru

Mina naglar på bröllopsdagen

Svar på tråden Naglar