• ErikaS

Naglar

Är själv nagelteknolog/nagelterapeut och har gjort naglar till många blivande brudar. Allra vanligast är att tjejerna ber om en klassisk "mjuk" fransk manikyr, eller naturella förlängningar.
    En mjuk fransk innebär, för den som inte vet, att man lägger lite pärlemor i det vita materialet, och sedan täcker det hela med ett svagt rosatonat material. Det gör att det vita inte känns så hårt, utan blir som sagt mjukare i tonen.
    Naturella förlängningar är som sagt också mycket vanligt, och riktigt snyggt om man vill ha något mer neutralt som inte ska ta fokus för mycket. Det är helt enkelt en naturell tipp som limmas på, och sedan nedfilad, som vanligt, och sedan täcks alltihop med antingen helt klart material eller samma rosatonade som jag nämnde tidigare.
    Sedan kan man ju alltid välja att piffa till lite extra med en liten glittersten, eller ett klistermärke. En blivande brud jag hade en gång gjorde dessa naturella förlängningar, och bad om små torkade, rosa blommor under materialet på ringfingrarna. Det blev en härlig 3D-effekt av det hela, och blev riktigt snyggt..!

Hoppas du hittar på något som du känner passar för dig!
    Mitt tips är nog bara att göra dem så nära inpå vigseln du kan, helst dagen innan eller så. Så minskar du risken för släpp eller brytningar ganska markant. Glad 

Svar på tråden Naglar