Träningspepp!
MoN skrev 2012-11-01 16:06:38 följande:
Jag tror också på styrketräning för att få tillbaka min platta mage! Jag har alltid kört en varierad träning, blandar med kondition, simning (mest under graviditeten) styrketräning! Höll på med konståkning när jag var yngre så har alltid varit en tjej som gillar att träna och hålla igång! Man ska ju inte träna magen förens 6 månader efter en graviditet har man fått höra så man har tappat motivationen för träningen då det blev så enformigt tyckte jag!Det bästa är att träffa en bra sjukgymnast direkt efter som kan hjälpa en att aktivera djup bålmuskulatur så att man får mindre ont kring höfter och bäcken om man har dem problemen. Så du ska alltså träna magen efter förlossningen men kanske inte börja med situps det första du gör.
Menar..om du tänker efter så använder man magen varje dag..i allt från att lyfta barnet från golvet till att resa sig ur sängen..en förlegad syn att den inte ska tränas. Så den som sa det var nog inte tillräckligt påläst. DOCK ska det vara graderad träning och man ska stegra långsamt och det kan man behöva hjälp med.