Power of Love skrev 2012-11-05 19:03:20 följande:
Håller tummarna att förskyldningen ger sig!
Jag har blivit mer och mer sugen på att testa fitnessfighten. Kanske ska starta nästa år med det? För december känns ju inte som en lämplig månad.
Vad tycker du om den. Hur är mat och träningschemat?
Jag är nere i en svacka och på detta så fick jag ont i knät efter morgonens löptur. Om det ens kan kallas löptur, för jag gick mest för det känndes segt och omotiverat. Kanske helt ska ge upp löpturer och försöka igen till våren och fram till dess hålla mig inomhus med träningen. Knät gjorde inte ont när jag sprang utan det kom senare tror inte det är nåt allvarligt. Har lite dåliga leder så det var nog bara det som gjorde sig påmint.
Kan verkligen rekommendera den hittills, trodde att matschemat skulle vara jobbigt men det är verkligen superbra mat och man är aldrig hungrig (möjligtvis efter träningen då men det är man ju alltid =P).
Träningen är bra och man märker verkligen att det börjar hända saker direkt, har redan kunnat gå upp i vikter på hantlarna jag använder efter bara 6 dagar! =)
Kan ge ett exempel på en vanligt dag med mat och träning:
- Frukost: Müsli och lättyoghurt, två äggvitor
- Mellanmål: Keso och en frukt
- Lunch: Rödspätta med bulgur och grönsaker(hur mycket man vill ^^), samt två knäckebröd med skinka
- Mellanmål: Smoothie på kvarg och banan
- Middag: Torsk med quinoa, grönsaker, samt två knäckebröd
- Kvällsmat: Smoothie på kvarg och banan, samt en knäckebrödsmacka
- Träning: 1 timme
- 10 min löpning
- 3 styrkeövningar, 15 reps var, 2 omgångar
- 10 min rodd
- 6 styrkeövningar, 15 reps var, 2 omgångar
Låter kanske som att det tar mycket tid men det är ganska lätt när man väl börjar komma in i vanorna och inte behöver använda vågen till att mäta upp all mat. ^^ Är så skänt att träna varje dag, man blir piggare och känner att man förtjänar kvällsmyset mycket mer då. =)
Så kan säga att det känts bra hittills, invägning i övermorgon, så då får vi se om slitet betalar av sig. ^^