Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
MrsCoverdale skrev 2013-09-08 13:19:20 följande:
Oj, den här tråden är lite sömnig men jag tänkte ändå skriva =)Jag hade en broschbukett och det blev verkligen bröllopets snackis! Beställde min från Etsy och den blev liiiiiiite dyr men jag rationaliserade så att min klänning hittade jag för 7000:- UNDER budget så då kunde jag med gott (?) samvete sprätta iväg 4900kr på en bukett (inkl 4st corsage, frakt och tullavgift)... ehum... Men såhär i efterhand så jo, jag tycker det var värt det. Om än den var tung som ett as! =)
Allis skrev 2013-09-09 22:34:05 följande:
Jätteläcker bukett Mrs Coverdale! Jag funderade på broscher men det blev för glittrigt för min del så jag gjorde en av olika papper istället. En gammal notbok som också färgats svart och olika vinröda nyanser, annars är de flesta "blommor" faktiskt färgade kaffefilter (!). Den färg som funkade bäst var Herdins - alltså sådan man vanligtvis har när man färgar tyg och kläder.Jag hade aldrig hört talas om en broshbukett innan jag läste denna tråden men de jag tittade på under de olika BT trådarna var så otroligt vackra! så jag föll pladask, började googla och bestämde mig för att skaffa en, så nu har jag äntligen beställt min egna! Det kommer ta ett bra tag men hon har lovat att skicka bilder på tillverkningsprocessen :)
Detta är försäljaren : http://thebejeweledflorist.com/ en stor bukett, ett corsage och frakt 2440 kr (ca) 395 USD, kommer ha blå tygblommor i olika nyanser mixat in för att bryta upp det lite.