• Mala

Vi som gifter oss i smyg

Hej,

jag tänkte det kunde vara trevligt att skapa en tråd för oss som gifter oss i smyg. När allt ska hemlighållas kan det vara roligt att dela tankar och funderingar med andra.

jag och min fästman gifter oss i smyg i oktober i Sigtuna rådhus. Ingen vet något och jag är väldigt lycklig.

Så berätta om era hemliga vigslar så delar vi funderingar och tankar.

• Svar på tråden Vi som gifter oss i smyg
  • Mala
    Dec2012 skrev 2012-09-05 12:04:11 följande:

Vi ska åka ner till Thailand i december och gifta oss. De vi åker med vet inget men kommer så klart att få vara med på bröllopet där nere, kommer ge dom en 'inbjudan' 2 dagar innan (då vi varit där i ca 1 v) eller ngt sånt så dom har en chans att förbereda sig lite   = )

Vilken överraskning era medresenärer kommer få. Låter superhäftigt. Har ni planerat in allt innan? Ska ni gifta er på stranden eller hur ser planen ut?
  • Hjärtat78
    Mala skrev 2012-09-05 22:46:33 följande:
    Vad vackra ni var. Ser helt underbart ut. Grattis
    Tack, det var en magisk dag!! :)
  • sirifredde

Vi ska gifta oss i smyg för att slippa allas förväntnlingar. Vi tänkte med gifta oss på rhodos men tyckte det var för dyrt.. Vi skall gifta oss borgerligt i sverie och sen ha en egen liten ceremoni på stranden på Rhodos:) Vi tänkte med ha lite grekiskt tema...

• DecemberVals

Vi gifter oss i Bohus fästning, borgligt, i december!
    Våra föräldrar och syskon vet, men (hittills) accepterar att vi vill göra det väldigt privat.
    Våra två bästa vänner är vittnen och svägerskan hänger med som lite koll på vår 3-åring :)

Eftråt blir det restaurangbesök med vittnerna på kvällen.

Egentligen hade vi viljat ha ett stort bröllop ,men väljer att göra så här och ha en megafest i framtiden istället =)

• sweetsueswede
    Hjärtat78 skrev 2012-09-04 22:50:29 följande:

Så vackert! Har du inte fler bilder på klänningen? Och berätta gärna mer om var du hittade den osv. Det ser ut som exakt en sådan typ jag skulle vilja ha på vår ceremoni. :)
  • sweetsueswede

Oj, glömde säga att vi hade hemlig borgerlig vigsel i lördags och kommer att ha hemlig ceremoni i Västindien i januari. :) Jag har fortfarande inte klurat ut hur jag ska berätta det efteråt. Kanske skicka bilder till föräldrar och syskon samma dag och sedan till resten av de närstående nån/några dagar efter....

• MoJKarlsson

Hoppar in här! Jag och min m2b ska gifta oss i smyg i slutet av november. Vi ska ha två vittnen, hans två systrar. Vi kommer viga oss och dagen efter fira med en middag på fin resturang. Det kanske blir en fest till sommaren, det vet vi ännu inte. 

• Johanna104

Vi ska gifta oss borgligt 12-12-12 då siffran 12 är lite speciell (Vi träffades 12:e).

Det är bara vittnen och min familj som vet, då vi inte vill ha ngt ståhej och göra en stor grej av det (Svärmor kommer bli så besviken) !

En stor fest kommer vi ha till sommarn då kan det va ståhej..... Funderar på att göra inbjudningskort me våra ringar?

Skriva typ :Vi har gift oss kom och fira med oss? Va tycker ni?

• Mala

Johanna104: varför berättar ni för din familj men inte hans? Inget dömande, är bara nyfiken. För oss smäller det nu lördag, är sjukt nervös och har fortfarande inte bestämt mig för hur vi ska berätta för de närmsta. Min' M2b är coolare och säger bara att "det löser sig" och att det viktigaste är att det "är vår dag". Men jag är fortfarande nervös...

• Miss Secret

Vi planerar ett hemligt bröllop också, vi vet bara inte hur vi ska lägga upp det hela. Vi lutar mot borgligt efterom vi helst bara vill ha två vittnen + våra barn närvarande men då själva upplägget för borglig vigsel är så kort blir jag osäker. Att få tag i en som sjunger är minsta problemet men frågan är bara som det känns "tomt". Kyrkliga bröllop har ju en längre vigsel som standard och frågan är hur det funkar i kyrkan om man bara skulle ha två vittnen och en präst där, har man ändå en vigsel på över 45 minuter eller kan man korta ner den litegrann. Och kan man göra det lite annorlunda för att kännas personligt? Letar info här på bröllopstorget så allt snurrar... om det låter luddigt det jag skrivit får ni gärna fråga eller ge tips så man får en klarare bild =)

• Äntligen

Vilken kul tråd att läsa!
    Har precis fått min sambo att gå med på att vi ska gifta oss! :) Vi väntar barn i vår och jag vill av juridiska skäl vara gift innan barnet kommer, nu har jag äntligen fått honom att hålla med om det. Det blir ett väldigt enkelt bröllop, borgerlig ceremoni, väldigt kort, ev. vittnen som vi känner, middag på restaurang efteråt med bara vi två och kanske vittnena. Ingen "riktig" bröllopsklänning, håruppsättning, fotning eller annat. Inte som det känns nu iaf. Sparar allt sånt till senare. Vet inte hur vi ska berätta för de närmsta, men våra mammor lär bli besvikna för att de inte får vara med... 
    Kul att läsa hur fler har gjort/tänker göra, och om ni har några tips! 

Svar på tråden Vi som gifter oss i smyg