• Anonym

Han tar avstånd från mig

Träffade en vän för en vecka sedan, och plötsligt gick vår vänskap över till något annat. Vi började kyssas och sedan hade vi sex. Efter har jag frågat om han vill ses igen och han har sagt att han ska höra av sig. Han har hört av sig vid några tillfällen och frågat hur det är men inte mer... Jag känner att jag vill prata med honom om det som hänt. Det kändes väldigt starkt för mig, jag kände att jag älskade honom. Även nu tänker jag mycket på honom. Vill gärna träffa honom och prata, men det verkar inte som om det är vad han vill. Han var tidigare oskuld, jag var första tjejen för honom. Det känns konstigt att det blivit såhär mellan oss. Någon som har råd om vad man bör göra?

• Svar på tråden Han tar avstånd från mig
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 22:33:54 följande:

Träffade en vän för en vecka sedan, och plötsligt gick vår vänskap över till något annat. Vi började kyssas och sedan hade vi sex. Efter har jag frågat om han vill ses igen och han har sagt att han ska höra av sig. Han har hört av sig vid några tillfällen och frågat hur det är men inte mer... Jag känner att jag vill prata med honom om det som hänt. Det kändes väldigt starkt för mig, jag kände att jag älskade honom. Även nu tänker jag mycket på honom. Vill gärna träffa honom och prata, men det verkar inte som om det är vad han vill. Han var tidigare oskuld, jag var första tjejen för honom. Det känns konstigt att det blivit såhär mellan oss. Någon som har råd om vad man bör göra?

Måste fråga, ska du gifta dig med nån annan eftersom du är på BT?
  • Anonym

Det kan hända att jag ska det. Men om inte så har jag lika stor rätt att vara här ändå. Kolla kriterierna för att vara här, det är inte bara folk som förlovat sig som hänger här ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-04 22:41:41 följande:
    Det kan hända att jag ska det. Men om inte så har jag lika stor rätt att vara här ändå. Kolla kriterierna för att vara här, det är inte bara folk som förlovat sig som hänger här ;)
    öh... ursäkta?
    du startar en tråd och vill då ha respons.
    varför så aggresiv? har inte påstått att du inte får vara här ?!
    undrade bara om du ska gifta dig med en annan än den killen du låg med... 
  • Anonym

skiter väl i om du "får" vara här eller inte, de är väl öppet för alla?
    trodde du ville ha hjälp men du verkar väldigt otrevlig. lycka till

• Anonym

Din fråga ställdes på ett sätt som gjorde att det kändes som om du syftar på att jag inte "borde" vara här. Dessutom var du oerhört kortfattad vilket också gjorde att jag uppfattade att det var precis det du frågade om. Och ditt nästa svar tyder inte på annat än att du kommit hit för att bråka. Och det har ju inte jag. Så det här är bara väldigt löjligt, hahahaha.

Någon som är här för att ge normala råd eller tankar?

• Anonym

Jag känner ju honom sedan 2 år tillbaka.. Vi var vänner, och sedan började vi diskutera att ha ett förhållande. Men det blev inte så... Och sedan hade vi sex för en vecka sedan som jag sa... Att jag älskat honom har jag känt tidigare men det har intensifierats...

• Anonym

Anonym ?: Ok, nu börjar det likna något. Tackar för de råd jag fått nu. Jag har träffat honom, men då sa jag inte rakt ut hur jag kände. Jag har tänkt igenom saken, och insett att det bästa ändå är att låta bli. För oavsett om han skulle ge det någon chans eller inte, så är jag inte säker på om jag vill det när jag tänker efter. Känslor finns, men tankemässigt är det ändå inte helt rätt. Har förstått det med tiden. Så det är nog bara bra att det blivit såhär...

Eleya: Oavsett vad jag skriver för inlägg; och huruvida folk anser att det är "onödigt" eller inte så har jag rätt att bli respekterad. Det finns inget som helst belägg för att jag då ska behöva ta någon annans skit, som beror på att de har en dålig dag eller dåligt liv. Det är helt oberoende av att jag skriver i ett forum. Det förväntar jag mig oavsett var jag talar om det. Att jag då försvarar mig och står upp för mig själv har ingenting att göra med att jag skulle vara hysterisk. Jag är bara en fullt normal person som står upp för mina rättigheter lika mycket som jag hade stöttat någon annan som står upp för sina. Jag skulle verkligen inte förlöjliga någon som tar sin rättighet. Men herregud, självklart, att det överhuvudtaget finns en sådan omognad och inte minst på en bröllopssight det är ju faktiskt lite scary. Haha. Vänta med att skaffa barn ett bra tag iaf!

För det andra så har jag inte någon pojkvän, varifrån du har fått det har jag ingen aning om.

• Anonym

NeutronStar: Jo, jag uppfattar det verkligen som inte annat än en otroligt omogen respons på den frågan jag ställde ifrån början. De svar jag fick var riktade på ett sätt som gjorde att jag svarade som jag svarade. Läs igenom igen och tänk efter. Så kanske du kommer inse att det faktiskt stämmer. Att jargongen redan var mycket otrevlig, så det kom inte ifrån mig. Tycker du att jag ska vara trevlig mot någon som är otrevlig? Självklart blir jag defensiv. Vad gör du om någon försöker döda dig? Räcker du upp händerna och säger "ja, snälla gör det" eller vad?

Att jag sedan säger "ni borde iaf vänta med att skaffa barn", handlar om att har man inte tålamod med en helt normal fråga som ställs i ett forum, så kan man ju iaf inte ha tålamod med ett barn. Så är det, och det är faktiskt inte ett otrevligt påpekande utan snarare en vänlig hint.

• Anonym

Chicita:

Men så är det ju just också bara ett exempel.

Om jag väljer att vara "trevlig" tillbaka, det beror på. I det här fallet ansåg jag det inte vara passande. Jag fattar inte överhuvudtaget varför jag får kritik för att jag säger ifrån? Och hur bemöttes det när jag sa ifrån? På ett "trevligt" sätt eller?

Det finns människor som lider därute just nu. För bara ett par timmar sedan var en närstående till mig väldigt nära döden, och det var bara tur att han överlevde. Så jag fattar inte vad det här ska leda till? Jag ställer en enkel fråga, och detta är kontentan. Känns väldigt onödigt. Det finns väldigt mycket viktigare saker som händer i världen.

• Anonym

Tack, Marley1. Det har jag försökt säga ifrån första början.

• Anonym

Killar är inte så bra på att uttrycka sig eller vara känslosamma - bara att han ringt dig under veckan kan vara tecken på intresse. En manlig vän som ligger med någon "av misstag" brukar undvika kontakt i ca en vecka för att "göra en statement" att det var ett misstag. Inte från min egen erfarenhet, men från mina tjejkompisarna gemensamma erfarenhet. Flört
    Fråga rakt ut om du vill veta vad han känner, men om du redan har bestämt dig för att du inte vill, så kan du ju bara låtsas som att det regnar. Sedan så kan han ju vara väldigt osäker på vad du vill och vill inte erkänna först att det faktiskt betydde något för honom - särskilt troligt om han är väldigt stolt av sig och under 25-30, dvs inte lärt sig att stolthet i kärlek är bara dumt.

Svar på tråden Han tar avstånd från mig