• Anonym (ledsen)

stress missförstånd och bråk

vi rök ihop i förregår och sover nu i olika  rum. 
    allt för att han blev stressad över att det eventuellt inte fanns rum på hotellet vi vill ha på bröllopsnatten.  
    vilket jag sa att jag skulle maila dom och allt e redan löst med hotellet men det är ju inte det de handlar om.
    han va otrogen tidigt i förhållandet, och han ångrade det djupt och han blev utkastad ett par månader men jag älskar honom så mycket, och han älskar mig med med, det  har han bevisat många ggr om, men nu blir han så arg över ingenting, och jag blir livrädd!

han säger att det är för att vi kanske inte får ihop budgeten, (stort bröllop)men jag flippade ut totalt av rädsla för att han kanske ångrat sig och inte vill/vågar säga det?
    han har iofs sparat jätte mycket pengar till bröllopet säger han, men jag är så rädd! tänk om han ändrar sig igen och är otrogen igen? jag dör av stress 

• Svar på tråden stress missförstånd och bråk
  • Anonym (ledsen)

nån annan som bråkat om småsaker som har spårat ur?

• Anonym (känns igen..)

Vi krockar massor just nu och har ett väldigt stabilt förhållande annars. Vet att det är nerver som spökar men ibland undrar jag om han verkligen vill men det är för att han inte engagerat sig så mycket. Nu är det bara några veckor kvar och han har börjat sätta igång så nu känns det bättre :)

• Anonym (ledsen)

Problemet är att han inte fattar at man måste va ute i god tid. har satt ett eventuellt datum, och det kommer nog inte gå säger han. kul inställning. det är inte kärleken som fattas, de e bara att jag tror absolut att vi sätter budgeten, utan problem, men han e så orolig att vi inte får ihop det och säger att vi får se. det gör mig galen!

• Anonym (känns igen..)

Låter som det ligger långt bort i tiden? Gör en preliminär budget och håll det på en.rimlig nivå, och om ni inte får ihop det ändra i upplägget eller skjut på det? jag tror min sambo blev less på mig för jag är så långt fram i tiden med min planering. Men det går att preliminärboka mycket och förbereda, men ni bör ju komma fram till hur ni vill hå det innan inbjudan går ut. Vill du ha ett stort bröllop, är ni överens om hur ni vill gifta er p? Tror man måste komma fram till ett upplägg båda gillar för att få killen att engagera sig, du kanske vill ett för stort bröllop för hans smak, för även om han sparat kanske han inte vill bränna allt på en dag? Ni måste sätta er ner o prata ordentligt. Jag kan spekulera hur mycket som helst... Och du med.. så fråga honom, och be honom berätta hur han känner..

• Anonym (Åsa)

Oj oj, joo....vi tjafsade senast i morse. Jag surnade till för att han inte gillade låten jag gärna ville ha som solosång i kyrkan + att jag inte känner att han engagerar sig... han tycker att jag dissar alla hans förslag och idéer. Det tycker inte jag. Klart att jag säger vad jag tycker när det tex. handlar om brudklänningen? Det är ju JAG som ska ha den...

Men han jobbar övertid för att få ihop de sista tusenlapparna så egentligen vet jag ju att han vill, men i dessa tider med stress och nerver så blir det lätt att man inte ser allt - känner jag. 

• Anonym (känns igen..)

Jag känner igen det där med olika åsikter.. jag får ofta stanna upp och tänka efter. Det är vårt bröllop och inte bara mitt.. så vi kompromissar som med allt annat :) sen kan jag bli riktigt less ibland men vi är rätt olika och det är nog en del i förklaringen att vi faktiskt går så bra ihop :) sen vill jag känna mig snygg och att min blivande ska tycka det med :) jag hoppas ni hittar en gemensam väg att gå :)

• Anonym (ledsen)

Det är mkt nerver, och vi gjorde en preliminär budget och satte datum sen ändrade han sig.
    och då brast det. men nu är vi på spåret igen, jätteskönt att prata med er här och fatta att det är inte bara vi som bråkar om sånt.. 

det är jättesvårt att planera med honom för han är bra med pengar, och jag är impulsiv och allmänt tjej-omöjlig ibland. vill köpa allt NU och han säger neeeej! vi sparar pengarna, sen handlar vi. GAAAH!

sånt e livet, vet att detta löser sig på nåt sätt. måste få ventilera lite bara. och det är en intensiv period i våra liv, detta är ju hur stort som helst, så då är det nerver och stress och massa annat som spökar och gör att man blir lite knäpp och går överstyr.. iaf jag!

• Eleya

Väljre ni att binda er till varandra genom ett giftemål måste ni kunna prata med varandra..strss tar kol på dig och förhållandet..

För oss tog det 7 år av förlovning innan vi "mognade" så pass att vi är bekväma med vårt val att dela hela livet.

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
  • Anonym (känns igen..)

En rekommendation är att inte köpa alltför mycket för fort om ni inte vet exakt vad ni vill ha. Man hinner ändra sig många gånger :)

Svar på tråden stress missförstånd och bråk