• maxmamma

Att vara med en man som har barn sedan tidigare

min förra make hade en dotter innan vi blev ihop, ibörjan tyckte jag att det var lite jobbigt, hon var bara 3år när vi träffades så hon var ju liten. 

jag hade inga barn in i det förhållandet. Men ju mer jag lärde känna flickan desto mer förtjust blev jag i henne o hennes mamma är en jättehärlig tjej.

Så blev  vi gravid o efter ca 3mån in i graviditeten lämnade han mig så då tappade jag kontakten med flickan.

Så blev vi ihop igen när våran gemensamma var dryga 2½ år men vi bodde inte tillsammans då men hans dotter började jag ju träffa igen o kände samma glädje inför henne som jag gjorde innan det tog slut.

så var vi ihop o fick även ett till barn tillsammans- en dotter så småningom gifte vi oss men det äktenskapet varade bara 1år. Vi skillde oss pga olika omständigheter.

Fortsatte dock ha kontakt med hans dotter till och från, idag är hon vuxen o vi pratar lite på FB o ringer varandra nångång ibland men väldigt sällan trist nog, för jag saknar henne o våra gemensamma barn saknar sin stora syster.

jag kan erkänna att jag tycker väldigt mycket om henne även om jag inte älskar henne som jag gör med mina egna barn.

Så levdejag singel ett par år o så träffade jag min m2b och han visste ju att jag hade barn sedan innan o han är en underhbar styvpappa åt mina barn då de inte har kontakt med sin riktiga pappa längre, jag fick enskild vårdnad av mina barn med förra maken.

Jag och min m2b har ett gemensamt barn och jag säger all heder åt min sambo, han älskar o delar på uppfostran av mina två äldsta o  han ställer upp o skjutsar till olika aktiviteter och tar hand om alla barnen om jag måste bort på något.

Sambon gör INGEN skillnad på mina barn o vårat gemensamma har älskar o fostrar alla tre tillsammans med mig o barnen kallar honom för pappa.

Då mina två äldsta barn har mått väldigt dåligt pga deras biologiska pappa så har min sambo stöttat o hjälpt o varit bollplank o även fått höra arga ord från mina barn men sambon har aldrig blivit arg eller vänt dem ryggen när det varit som värst.

Alla kanske inte har en sådan tur som jag att hitta en så snäll o omtänksam man som bryr sig o ställer upp o är förälder åt alla barnen gör allt som man brukar göra när man har barn.

Tack älskade peter för att du finns för mig o mina barn o vårat gemensamma barn o för att du vill gifta dig med mig. Du är guld värd o mer därtill.Hjärta

• maxmamma

glömde att skriva att jag älskar alla mina tre barn lika mycket, älskar inte de äldsta mer än den yngsta o jag älskar inte den yngsta mer än de äldsta barnen.

Att sambon har tagit de äldsta till sig o älskar dem som sitt eget barn är helt fantastiskt, men så är  han en fantastisk man oxå Hjärta

Svar på tråden Att vara med en man som har barn sedan tidigare