• FruNovember

Ni som sminkade er själva- hjälp mig med foundation! :-P

Jag har kommit till insikt och vill verkligen inte bli sminkad av någon annan på.vpr stora dag.. jag är för petig helt enkelt! Men! Jag behöver verkligen hjälp med basen, vilken är den bästa foundationen till blandhy? Jag blir snabbt fet i t- zonen, och vill gärna ha något som täcker bra men inte blir "kakig".. Har hittat världens bästa puder från chanel, och använder en primer från lumene.. men just foundation och något täckstift/ concealer vore toppen att få tips om!

• Svar på tråden Ni som sminkade er själva- hjälp mig med foundation! :-P
  • daniiel

Jag gillar Tikeis mineralsmink, det är ju dock foundation och concealer i puderform. Jättebra tycker jag, lätta och blir inte alls sådär kakiga (om man inte lägger på massor av lager såklart).
    www.tikei.se/produkter/mineral-foundation.php
    www.tikei.se/produkter/mineral-concealers.php

Annars använder jag Maybellines dream lumi touch concealer, den är väldigt bra.
    www.maybelline.com/Products/Face-Makeup/Concealer/Dream-Lumi-Touch-Highlighting-Concealer.aspx

Och Max factors miracle touch liquid illusion foundation, även den toppen.
    www.maxfactor.se/se/products/Face/Foundations/miracle/detail.aspx

• FruNovember

Tack för tipsen daniiel! Jättebra att man kan beställa prover ifrån dem, känns ju omöjligt att pricka rätt utan att testa.. :-P har inte provat mineralsmink förut, kanske är dags att göra det nu.. Tycker du att de täcker ordentligt? :)

• Grodprinsens brud

Tackar också för tipsen!
    Jag har samma problem och var på en sådan där sminkkurs på make up-store där de valde en foundation som jag också köpte. Har aldrig använt den sedan för jag blev ganska direkt sådär klibbig i ansiktet som man bara INTE vill känna sig!

• daniiel

Ja, proverna är jättebra :) Jag tycker faktiskt att det täcker riktigt bra, men jag brukar bara använda deras foundation. Jag tycker concealern var lite "overkill", för bara foundation och sedan ett puder täcker tillräckligt. De dagar jag har något som verkligen behöver täckas, så använder jag concealern från Maybelline, antingen tillsammans med Tikei- eller Max factor foundationen. Jag använder oftast mineralsminket till vardags och det andra till lite mer festliga tillfällen, då jag är mer sminkad och det ska hålla sig fint tex en hel utekväll.

Jag har sådär jättejobbig blandhy. Extremt torr, men blir lätt oljig och fet i t-zonen. Sedan jag började använda Neutrogena Oil-free moisturizer, www.neutrogena.com/category/moisturizers/oil-free+moisture.do och mineralsminket har det blivit en enorm skillnad! Jag är inte lika torr och inte i närheten lika fet i T-zonen alls. Kan rekommendera den ansiktskrämen faktiskt.

• chrpe

id Bare minerals, absolut det bästa jag haft. Man blir inte glansig i ansiktet på hela dagen. grunda med en bra primer bara.

• Godis

Vidhåller fortfarande att man sak undvika mineralmakeup då detta ej gör sig på foto. Finns åtskilliga trådar där vi disskuterat detta fenomen.  Man vill ju inte se glansig och oljig ut på bild från sin stora dag {#emotions_dlg.flower}

Skoj att höra att du funnit Chanels puder. Gör sig superbt på bild. Kör sedan på en flytande foundation som inte är oljebaserad. Kika in på Åhlens/Kicks för prover så du kan prova ut hur de passar din hy under dagen.

Lycka till!! 

• daniiel
    Godis skrev 2012-09-06 19:59:27 följande:
    Vidhåller fortfarande att man sak undvika mineralmakeup då detta ej gör sig på foto. Finns åtskilliga trådar där vi disskuterat detta fenomen.  Man vill ju inte se glansig och oljig ut på bild från sin stora dag {#emotions_dlg.flower}
    Jag måste dock få säga att det inte alls stämmer med märket Tikei. Jag hade det på mitt bröllop (och jag har sett det många andra gånger på foto) och det ser inte det minsta tokigt ut. Jag vet dock att detta är något som diskuterats och att det verkar vara så i många fall.
  • BodyMindSoul

Jag Har samma hy som du och fick tips om Jane iredale foundation av min hudterapeut sist jag var där, finns på Åhléns i nordstan bland annat. Jag har inte provat än dock :)

• Guanaca

Angående concealer så kan jag rekommendera Yves Saints Laurent's "Touche Eclait" (stavade säkert fel nu) Jag tycker den är suverän! Har inte provat nåt annat som funkar bättre på mörkt under ögonen...

• hannaj

Jag köpte från make up story. Min syster sminkade mig. Den var jätte bra och jag har använt den efter också. Värt att påtala är att jag aldrig användt foundationen förrut. Jag köpte även ett genomskinligt puder som man hade efter, toppen bra. Glad

• Gwennie
    daniiel skrev 2012-09-06 18:40:03 följande:
    Jag gillar Tikeis mineralsmink, det är ju dock foundation och concealer i puderform. Jättebra tycker jag, lätta och blir inte alls sådär kakiga (om man inte lägger på massor av lager såklart).
    www.tikei.se/produkter/mineral-foundation.php
    www.tikei.se/produkter/mineral-concealers.php

Annars använder jag Maybellines dream lumi touch concealer, den är väldigt bra.
    www.maybelline.com/Products/Face-Makeup/Conce...

Och Max factors miracle touch liquid illusion foundation, även den toppen.
    www.maxfactor.se/se/products/Face/Foundations...
    Second that!

Jag köpte Tikei inför bröllopet och det är den klart bästa foundation jag testat! Billigt dessutom :)
  • knyttan

Jag har också blandhy, jag har hittat Lancomes Teint Idole som är en flytande mineralfoundation (tror jag?) som funkar perfekt till min hy + MAC's transparenta löspuder = perfekt för mig. Men det behöver ju inte vara ultimat för andra... Men om du går till Åhlens etc så kan du be om att få med ett prov hem så kan man kolla hur det blir efter att ha använt den en dag.
    Make up stores foundations rekomenderar jag inte (blir kakig). Och jag har sett foton på mig själv med ID mineral foundation i ansiktet och jag ser helt vit ut i fejjan. Alltså rekomenderar jag inte det heller...

• Elin86

Jag har beställt lite från Elf som jag ska testa. Har även BB och nu kommer jag inte riktigt ihåg vad den heter någon mousse foundation från Maybelline sen har jag hört att Tikei är bra ( hoppas allt är rätt stavat :P)

• Ladurée Addict

Mitt bästa tips är att besöka Cow Parfymeri på Mäster Samuelsgatan i STHLM om du har möjlighet. De har även filial på NK men personalen är vassare i den egna butiken.

Be personalen applicera Laure Merciers foundation (oil Free). Hennes primer är även suverän!

• mariefarah se

Hej !

Jag kan rekommendera en toppen concealer ifrån märket Helena Rubenstein, den är tubformad och man trycker ut concealern samt den är dryg och finns i flera färger. Jag har märkt att nr 2 är den som passar de flesta, nu vet jag dock inte vad du har för hudton.

När det gäller foundation tycker jag att Make up stores "matt" foundation är bra för blandad hy. Även Mac och Lancome har bra foundations.

Lycka till!

Svar på tråden Ni som sminkade er själva- hjälp mig med foundation! :-P