• daniiel

Ni som sminkade er själva- hjälp mig med foundation! :-P

Jag gillar Tikeis mineralsmink, det är ju dock foundation och concealer i puderform. Jättebra tycker jag, lätta och blir inte alls sådär kakiga (om man inte lägger på massor av lager såklart).
    www.tikei.se/produkter/mineral-foundation.php
    www.tikei.se/produkter/mineral-concealers.php

Annars använder jag Maybellines dream lumi touch concealer, den är väldigt bra.
    www.maybelline.com/Products/Face-Makeup/Concealer/Dream-Lumi-Touch-Highlighting-Concealer.aspx

Och Max factors miracle touch liquid illusion foundation, även den toppen.
    www.maxfactor.se/se/products/Face/Foundations/miracle/detail.aspx

• daniiel

Ja, proverna är jättebra :) Jag tycker faktiskt att det täcker riktigt bra, men jag brukar bara använda deras foundation. Jag tycker concealern var lite "overkill", för bara foundation och sedan ett puder täcker tillräckligt. De dagar jag har något som verkligen behöver täckas, så använder jag concealern från Maybelline, antingen tillsammans med Tikei- eller Max factor foundationen. Jag använder oftast mineralsminket till vardags och det andra till lite mer festliga tillfällen, då jag är mer sminkad och det ska hålla sig fint tex en hel utekväll.

Jag har sådär jättejobbig blandhy. Extremt torr, men blir lätt oljig och fet i t-zonen. Sedan jag började använda Neutrogena Oil-free moisturizer, www.neutrogena.com/category/moisturizers/oil-free+moisture.do och mineralsminket har det blivit en enorm skillnad! Jag är inte lika torr och inte i närheten lika fet i T-zonen alls. Kan rekommendera den ansiktskrämen faktiskt.

• daniiel
    Godis skrev 2012-09-06 19:59:27 följande:
    Vidhåller fortfarande att man sak undvika mineralmakeup då detta ej gör sig på foto. Finns åtskilliga trådar där vi disskuterat detta fenomen.  Man vill ju inte se glansig och oljig ut på bild från sin stora dag {#emotions_dlg.flower}
    Jag måste dock få säga att det inte alls stämmer med märket Tikei. Jag hade det på mitt bröllop (och jag har sett det många andra gånger på foto) och det ser inte det minsta tokigt ut. Jag vet dock att detta är något som diskuterats och att det verkar vara så i många fall.
Svar på tråden Ni som sminkade er själva- hjälp mig med foundation! :-P