Inlägg från: nixteina |Visa alla inlägg
  • nixteina

8 juni 2013

Hej! En till 8:e juni brud :)
    Vilken rolig tråd!

Jag kommer att vara 28 år och min sambo kommer att vara 38. Vi kommer ha varit ett par precis över 7 år då.

Vi ska gifta oss i Länna kyrka utanför Norrtälje och ha festen på Marholmen. Det blir trerätters, tårta och vickning och allt är fixat av Marholmen. Lokalen får vi smycka själva hur vi vill, dukningen sköter dem men borsdekoration ska vi göra själva. Lokalen är ganska vit från början.

Vi har funderat mycket på färgtema och min sambo bestämde aprikos vilket känns som en härlig färg. Kul att ni har samma Sanzan! Blev lite förvånad när han ville vara med och bestämma, så himla kul tycker jag! :)

Sanzan, gud så underbart med stenar, tång och snäckor. Vi hade också tänkt snäckor och nu fick jag ju massa tips av dig :) Marholmen ligger precis vid vattnet så det passar ju utmärkt!

Har precis knåpat ihop ett utkast av vår inbjudan, ganska nöjd. Vi ville göra något roligt med Save the date, typ trycka våra initialer på ballonger eller magneter men det blev fasligt dyrt då vi har bjudit 86 personer så nu skippar vi det. Vi tänkte också skicka inbjudan i februari men när sätter ni osa? Vi vill ha det tidigt typ vid 15 mars? Kan man begära det av sina gäster?

Vi har en gemensam son som kommer vara 1 år och 5 månader, och sedan har Niklas två söner på 13 och 15. Vår gemensamma son ska nog vara med i brudföljet (om vi får honom att göra det hehe).

Buketten tycker jag är svår.. Jag hade tänkt syrener men de är ju inte direkt aprikosfärgade haha.. Tänkte vänta lite och se vad som finns. Buketten känns inte så viktigt för mig faktiskt. Eller det säger jag nu... kankse beror det på att klänningen känns sååå himla viktig just nu. Och det är så svårt tycker jag. Har inte hittat någon som jag direkt gillar, så kanske jag syr upp en kinaklänning.

Presenter är också svårt, skulle helst önska oss pengar till en bröllopsresa men då sambon är pilot och jag jobbar på resebyrå känns det lite fjantigt (Har iof precis fått veta att jag blir uppsagd samma dag jag kommer tillbaka från mammaledigheten då det är nerskärningar men men) Vi ska inte ta ut kuvertavgift men det krävs nästan att våra gäster sover över och det kommer kosta cirka 600kr/person så det blir ganska dyrt för gästerna. Det gör även att vi kankse faktiskt tänkte skriva att vi inte vill ha några presenter utan bara deras närvaro. Vad tror ni om det? Och om de "envisas":) med present så ett bidrag till resa? 

Bröllopsvalsen blir nog Calle Schewens vals (då det är i roslagen och jag är en roslagsmö hehe) eller Sjösala vals. Vi gillar de båda jättemycket!

Kul att läsa om er alla!

Svar på tråden 8 juni 2013