Nu är det ju verkligen inte långt kvar. Jag har börjat bli rätt stressad faktiskt, men det går i omgngar. Jag vill ju att alla ska ha så himla trevligt...
Förra helgen var sambon uppe i Häsingland och passade på att titta igenom lokalen. Det visade sig vara bättre än vi trott. Det fanns allt porslin vi kan tänkas behöva och dessutom projektor, om någon vill visa nåt bildspel som det hänt på vissa bröllop.
Vi har fått tag på serveringspersonal. Blivande svägerskans pojkvände någon med en gammal ford så kanske är vårt fordon fixat. Det är inget jag lagt så stor möda på, men klart det är roligt att åka något fint.
Idag var jag på trädgårdsmässan och köpte då ett litet myrten-träd. Jag har bestämt mig att köra på mormors myrtenkrona.
Provade även klänningen idag och 1,5 kg senare sitter den som den ska. Jag har inte ens ansträngt mig för att gå ner, utan bara tänkt mig för lite de senaste veckorna. Så nu vet jag var matchvikten ligger för att klänningen ska sitta bra. eftersom jag inte är så bystig behöver den tas in över bysten (så att jag inte visar alltför mycket om jag får för mig att sträcka upp armarna. Och det visade sig att mammas föredetta kollega gärna hjälper till- utan betalning. men någon ersättning ska hon såklart få!
Toastmastern var på middag hos oss i onsdags och vi kom väl inte fram till några underverk, men vi bokade iaf in när vi ska göra den ordentliga planeringen. Han fick se lite körschem etc. och vi satte i honom i våra tankar. Så det känns skönt.
Placering har vi inte börjat med. Vi har osa på måndag, så snart har vi väl hela listan på gäster. Jag räknar med att några inte kommer svara i tid.
Huset jag ska hyra åt min familj har jag beskräftat bokning på och där får man t.o.m. ha djur så kusinernas hundar kan följa med.
Vi har bokat en liten kurs i bröllopsdans också. Tre timmar en kväll om några veckor. Sen är vi experter, eller vi ska väl klara en svängom i alla fall...
Just nu känns det kul med planeringen, men igår var jag stressad. Fast klänningen var nog en stor del i den stressen. Jag har velat rätt mycket om den, men idag när jag provade kändes den mycket bra... Det är farligt att ha för gott om tid för det gör att jag velar. Men nu är det itne gott om tid, så jag måste bestämma mig.
Hur mycket ansvar lägger ni på toastmastern? Vi tänker nog att han tar vid vid brudskålen och sen söter middagn- med hjälp av släktingar. Kyrkan etc. planerar vi och delar ut uppgifter till syson och andra. Läste någon sida på internet där de tyckte att toastmastern skulle styra upp hela dagen ungefär... Men det är väl olika hur man gör.