UVI 17år tips, stöd, hjälp!! :(
Kan du ha torra slemhinnor? Det kanske låter jättekonstigt, men jag har också haft känningar för UVI flera, flera gånger när jag var yngre och tillslut orkade jag inte gå till vårdcentralen längre för pencillinkurerna hjälpte inte. Så jag gjorde som du och drack citronvatten, tranbärsdricka, tvättade inte med tvål etc etc..
Det var min mamma som föreslog att jag skulle börja smörja in mig "där nere". Sagt och gjort! Och sen jag började återfukta inifrån så har jag faktiskt haft betydligt mindre problem.
Vid sex så använder vi alltid glidmedel - inte för att det alltid behövs utan för att skona mina slemhinnor från att bli irriterade.
Och tips nummer två - bomullstrosor!!! Alltså, det är så underskattat - men har du problem med UVI eller slemhinnor så är syntet-trosor döden för ditt underliv.
Jag har faktiskt kastat alla syntetisar och kör nu mer stenhårt på bomull. Det är så skönt!
Stå på dig när du pratar med läkarna, be din mamma eller pojkvän om stöd - dom som lever med dig och märker av dina besvär. Be dom backa upp dig! Kräv din rätt till vård!
Kram!