När tar du av ringen?
Har du en förlovnings- eller vigselring? När tar du i så fall av den? Har du kanske tagit av den och glömt den någonstans?
Har du en förlovnings- eller vigselring? När tar du i så fall av den? Har du kanske tagit av den och glömt den någonstans?
Tar inte av den.
Tar bara av mig när jag bakar eller ska ha mousse i håret.
Ringarna åker av när jag sover, dushar/badar, oftast när jag tvättar händerna, smörjer in mig & då jag tränar Har jobbat på Albrekts guld & fick då lära mig att smycken (guld/silver) inte "mår bra" av tvål & liknande så undviker det så mycket som möjligt... Vill dessutom inte att de blir repiga när jag tränar.
Tog av den när jag var gravid för då svullnade jag upp. Annars är den alltid på. Känner mig kal utan den.
Jag har inte kunnat ha mina ringar sen Januari då jag fick en knöl på insidan av leden på ringfingret (leden närmast handen) och det gör rent ut sagt skitont att ta på eller av en ring där.
Nu har jag fått operationstid, så jag hoppas att jag kommer att kunna ha ringarna så fort fingret har läkt.
Men annars så har jag bara ringarna på mig på dagtid (gäller alla smycken utom dom små vardagsörhängena). Och om jag bakar eller något annat så åker också ringarna av. Flera år i restaurangbranchen sitter i ryggmärgen när det gäller smycken - hygien - mat/bak
Jag tar av den när jag jobbar (inom vården), lagar mat, tränar, duschar och sover.
Jag har sällan min förlovningsring på hemma. När jag är på gymmet får den stanna hemma, annars har jag den oftast.
Jag tar av mig mina ringar när jag är på jobbet. (Kök) diskar, när jag hållere på med allt vatten...
Tycker inte om att bli blöt under ringen..
Jag tar av mina ringar när jag ska jobba i trädgården, diska för hand, träna, laga viss mat (sån mat där man geggar med händerna tex köttbullar), baka, städa och när jag ska sova (mina fingrar svullnar när jag sover).
Jag tycker att det är ohygienskt att ha ringar när man bakar (om man knådar deg) eller lagar mat (om man ska ta i maten med händerna) och när man tränar blir det ju svettigt och det är också ohygienskt. Jag tar av ringarna när jag jobbar i trädgården och när jag städar eftersom jag är rädd om ringarna och inte vill få repor ( alla ringar får ju repor men jag vill få så lite repor som möjligt.)
I övrigt är ringarna på hela tiden.