• Chicita

    Vad tycks?

    Jag tycker att det ser rätt ok, ut men jag antar att det bara är ett utkast och inte ordentligt korrekturläst?
    Jag påpekar lite konstigheter jag ser i alla fall, även om det inte var vad du frågade efter.

    Kommentaren om vart festlokalen ligger blev lite rolig...
    Vet inte om det var medvetet att placera den i ändan på någon Flört (vid vår baksida - kanske ska vara bakom vår bostad, eller i lokalen bakom vårt hus eller något sådant, "någons baksida" är ju dennes rumpa Flört)

    Ska BRUD vara med stora bokstäver och brudgum med små? 

    Är det ett mellanslag mellan P och eter?

    Oftast ser det bättre ut om man grupperar texten och kanske centrerar den (men det beror mycket på vad man skriver också).
    Att brodera ut texten eller använda större bokstäver kan göra att det inte känns så tomt.
    Vart anmäler dom eventuella allergier?
    Vad önskar ni er, eller finns önskelista någonstans?
    Är det barnfritt? 

  • Chicita

    Det såg bättre ut Glad
    Jag skulle nog filat på klädkoden...

    Exempelvis:
    Klädkod: Kavaj, ta gärna på dig någon rosa sak

    Eller:
    Klädkod: Något du känner dig fin i, men gärna någon detalj i rosa

    Kavaj är den lägsta klädkoden.
    Klädkod har man ju för att underlätta för gästerna. Det betyder inte att alla måste följa den. Men vi är ju flockdjur och det är inte många som känner sig bekväma varken med att ha finare kläder än andra, eller att vara underklädd.
    Så om man sätter en klädkod (gärna en vedertagen som man kan googla) så är det ett stöd för gästerna. 

  • Chicita
    ZandraWestberg skrev 2012-09-10 21:58:18 följande:

    fixar d. :) annars ser det bra ut?


    Ja det enda jag saknar är önskemål om presenter...
    Som gäst vill jag ju veta vad ni önskar.

    Kanske en "mer information finns här: ----bröllopshemsida---"
    Eller "Har ni frågor - kontakta: Mamma telefon: 1234-56789"

    Men jag tycker det ser bra ut, ni ska inte ändra så att det inte speglar er. Så visst är det bra att veta att man inte glömt något. Men putsa inte så mycket att det blir någon annans inbjudning Flört 
  • Chicita
    ZandraWestberg skrev 2012-09-11 13:35:04 följande:
    Jag tycker att de är lite pinsamt och skriva om presenter så ja kanske skriver att frågor kan ställas till toastmastern så kam ju han säga att vi gärna vill ha resebidrag... Eller blir det fel?
    Bara han är införstådd med att han får lov att svara på sådana frågor (och kanske även andra frågor då) så...
    Huvudsaken är att man som gäst vet vem man ska fråga, om man inte kan hitta svaret själv någonstans 
Svar på tråden Vad tycks?