hjälp o tips
Hej
Har sett bilder på fina dukningar där de även pyntat taket med tyg som hänger som i " vågor " .....någon som vet hur man sätter upp de ???
Något bra tips ??
MVH Linda
Hej
Har sett bilder på fina dukningar där de även pyntat taket med tyg som hänger som i " vågor " .....någon som vet hur man sätter upp de ???
Något bra tips ??
MVH Linda
Spända linor i taket samt odlingsväv tex kan man säkert ha!
Många brukar använda odlingsväv (fiberduk/fiberväv) ja, finns på tex Biltema. Hur man fäster är den ständigt återkommande frågan, då man oftast inte får göra hål i väggar/tak i lokalerna. Samt att i många lokaler måste man se till att den är flamsäker, tex genom att behandla den med flamskyddspray.
Inte den bästa bilden - men ungefär så här?
Bra tips där! Hur stor bit Kardbordband använde du på varje bit då? Jag har funderat på att fästa med det...
Vi använde minst 8-10 bitar (ca 5 cm långa). Fast då bars ju som sagt hälften av all vikt av gardinstängerna - vi såg till att de bitar var lite-lite längre ner så de fick mer vikt på sig och vara mer "bärande".
Vi började med ca 5-6 bitar för varje bit, men vissa ramlade då ner under natten. 2 av hörnen och en till bit - jag vet att jag skrev två, men det var för att jag tänkte hörnen och en till. Så hörnen ska man vara extra noga med och ta extra mycket.
Sökte lite snabbt på stämningsbelysning på google. Tror den här sidan förklarar bäst och visar bäst bilder för vad det är: hitdj.se/utrustning.html
Vi hyrde från samma ställe som vi hyrde ljudanläggningen ifrån, men vi kollade runt med andra och stämningsbelysning verkar ligga på ca 80-100 kr/st.