• Juni 2012

Äntligen verkar våra bilder vara klara :)

Idag ringde min man och sa att han hade hört av fotografen. Våra bilder verkar var klara snart! Spännande!

Det är nästan 3 månader sen vi fotades så jag har glömt en hel del av positioner, m.m. så det ska bli så spännande att snart få se dem! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-02 12:01
    Vi har fortfarande inte fått några bilder, trots att vi postade ett USB-minne till fotografen för över en månad sen. :(

• Svar på tråden Äntligen verkar våra bilder vara klara :)
  • Chicita

Ja det var jättespännande att få bilderna.
    Men vi fick från den ena fotografen redan bara några dagar efter bröllopet, hon kunde inte hålla sig utan började redigera bilderna direkt och mailade till oss vartefter hon blev klar.
    Den andra fotografen ville inte lämna ut något förrän han var helt klar med redigeringen och han hade 3 gånger så många bilder som den första fotografen, så där fick vi vänta någon månad Glad 

• Anneli256

oj vad länge :/ men jag kan tänka mig att det kan vara så hos fotografer som är flitigt anlitade. Jag förstår din förväntan. Det var helt underbart när man fick bilderna.

• Sofiiiz
    Chicita skrev 2012-09-11 22:22:25 följande:
    Ja det var jättespännande att få bilderna.
    Men vi fick från den ena fotografen redan bara några dagar efter bröllopet, hon kunde inte hålla sig utan började redigera bilderna direkt och mailade till oss vartefter hon blev klar.
    Den andra fotografen ville inte lämna ut något förrän han var helt klar med redigeringen och han hade 3 gånger så många bilder som den första fotografen, så där fick vi vänta någon månad Glad 
    Tror jag skulle föredra den andra, så man fick alla bilderna samlat :) men drygt att behöva vänta!
  • Chicita
    Sofiiiz skrev 2012-09-12 08:18:20 följande:
    Tror jag skulle föredra den andra, så man fick alla bilderna samlat :) men drygt att behöva vänta!
    Vi tyckte att det var kul att få dom så snabbt. På så sätt kunde vi ju börja pilla med tackkorten direkt, och vi fick ut dom väldigt snabbt.
    Och att få bilderna medan dagen var i färskt minne var ju också toppen Solig 
  • Sofiiiz
    Chicita skrev 2012-09-12 10:36:10 följande:
    Vi tyckte att det var kul att få dom så snabbt. På så sätt kunde vi ju börja pilla med tackkorten direkt, och vi fick ut dom väldigt snabbt.
    Och att få bilderna medan dagen var i färskt minne var ju också toppen Solig 
    JA tackkort vill man ju få ut snabbt :) vi ska beställa färdiga av vår fotograf ;)
    Känner jag mig själv rätt så skulle de aldrig bli skickade annars ;)
  • Chicita
    Sofiiiz skrev 2012-09-14 19:08:43 följande:
    JA tackkort vill man ju få ut snabbt :) vi ska beställa färdiga av vår fotograf ;)
    Känner jag mig själv rätt så skulle de aldrig bli skickade annars ;)
    Vi beställde bilder i normalt format (alltså det vanligaste formatet när man ska sätta in i fotoalbum osv)

Sen vek jag två A4 papper så att det blev som en liten "bok" och satte en bild på våra ringar och buketten (detaljbild) på första sidan.
    Sen satt en porträttbild på oss på högersidan i första uppslaget, en bild på gästen (om det fanns någon bra, annars en bild på folk i allmänhet eller något annat roligt från bröllopet) satt på höger sida på nästa uppslag, och på sista uppslaget (också på höger sida) så satt en bild från eldshowen som vi hade på kvällen.
    Det innebar alltså att om man klippte isär "boken" i vikningen så var alla bilder på varsitt blad så att om dom ville sätta in bilderna i något album eller sätta i en ram så kunde dom göra det utan att förstöra något.

Det var jättepopulärt Glad 
  • Juni 2012

Vi skickade tackkort utan foto i, hade känts konstigt att skicka tackkort mer än tre månader efter vigseln Tungan ute Vissa gäster har muttrat lite över att de inte har fått se bilderna än, alla verkar ta för givet att det ska gå fortare än så här.

Vi har förresten inte hört något mer, inga bilder än....

• msE

hm kan man göra ett typ save the date men med tackkort?? dvs skicka ut tackkort med formuleringen foto kommer snart...

• Chicita

Men det var värst vilken tid det tog för er fotograf Förvånad
    Ni får ringa upp personen och be att denne får tummen ur Tungan ute

• Juni 2012

Förr eller senare så kommer de väl, får man hoppas. Det är en vän till min man som har fotat oss, så det känns lite dumt att "klaga" på en gratisgrej.

Svar på tråden Äntligen verkar våra bilder vara klara :)