Inlägg från: ThereseV |Visa alla inlägg
  • ThereseV

    Varning för Berggrens Juveler!

    Jag måste faktiskt hålla med NeutronStar. Jag tycker inte alls TS överreagerade och jag blir alltid väldigt skeptisk när folk på forum är så defesiva och försvarar en butik helt villkorslöst. Även om man nu skulle vara en trogen kund och aldrig haft problem på 30 år så känns det som att man borde kunna hålla med om att butiken inte betedde sig helt optimalt i det här fallet.. 

  • ThereseV
    NeutronStar skrev 2012-11-09 17:19:25 följande:
    Precis, särskilt när det är en helt nytillkommen medlem som anmält sig BARA för detta... =/ Har vart en hel del "skumma" nya medlemmer på BT i sådana här trådar det sista... Inte för att jag säger att det är så i det här fallet, men det har tyvärr blivit en återkommande trend. =/
    Ja, verkligen! Nu tycker jag ofta att man kan peka ut sådana där suspekta inlägg ganska lätt och då får dom ju motsatt effekt (iaf hos mig) och om det är för uppenbart så brukar jag anmäla. Men det är ju väldigt trist att man ska behöva vara skeptisk varje gång någon rekomenderar ett företag. Jag är tex otroligt nöjd med stället där vi köpte våra förlovningsrinar (kommer absolut köpa vigselringen därifrån!) men om jag hade läst något sånt här om det stället hade jag ju inte gått in och försvarat det på det sättet. Jag hade skrivit ett inlägg om mina positiva erfarenheter, absolut, men inte försvarat hur företaget betett sig i det fallet...
  • ThereseV
    NeutronStar skrev 2012-11-09 17:50:29 följande:
    Precis likadant för mig. =) Lite ot, vart har ni köpt era? Börjar märma sig för oss (hoppas jag och har förstått det som) och hade vara roligt att ha lite tips. =)
    Guldkedjespecialisten i sthlm (gallerian) Otroligt hjälpsamma både under val av ringar och efter:) Skönt att inte känna sig jobbig när man står och velar och testar en massa olika modeller. Min sambo ville dessuotm ha en egen variant så dom ritade upp en modell i datorn åt honom utan problem också. Sedan skickade dom ringarna till oss utan kostnad när dom var klara (eftersom vi bor i gbg) och när det visade sig att min sambos ring var för liten så var det inga problem att lämna tillbaka den och få den ändrad helt utan kostnad(även här skickade dom hem den när den var klar) Service på en helt annan nivå jämfört med när vi kollat på tex guldfynd och liknande:) 
  • ThereseV
    NeutronStar skrev 2012-11-09 18:04:10 följande:
    Låter som en bra butik. =) Synd att man själv också bor i Götet då, lite långt för enbart det. =P
    Ja, vi är jättenöjda:) men det känns nästan lite jobbigt varje gång man skriver och rekommenderar något nu. Lite som att man måste hålla tillbaka för att folk inte ska tro att det är smygreklam. 
    Jo det är ju en bit hehe. Jag har en större del av min familj i sthlm så för oss blev det ju inte riktigt lika off:P Även om det var skönt att dom kunde skicka ringarna så vi slapp vänta med att hämta dom tills nästa gång vi skulle hälsa på min familj haha:P 
  • ThereseV

    Att kalla kunden för onormal känns ju inte så otroligt professionellt.  
    Nej, jag önskar att fler företag klarade av att erkänna när dom har fel. Det är ju så otroligt mycket lätare att be om ursäkt och göra rätt jämfört med att försöka slingra sig och skylla ifrån sig.
    Självklart går allt jättebra så länge det inte är några problem, det är först när det blir fel som man märker om det är ett bra eller dåligt företag man kommit i kontakt med... 

Svar på tråden Varning för Berggrens Juveler!