• GSB

    Varning för Berggrens Juveler!

    Halloj, jag vill bara varna er för att köpa förlovningsringar hos Berggrens Juveler i Stockholm.


    Det gjorde nämligen vi och det blev bara massa strul.
    När vi var inne och beställde ringarna fick vi beskedet att vi kunde hämta ringarna ett datum 3 veckor senare.
    När vi väl kommer in efter 3,5 vecka är ringarna fortfarande inte klara, vi blev förvånade för Berggrens Juveler har inte ringt eller försökt att kontakta oss på något sätt. Så här har vi då begett oss in till de centrala delarna i Stockholm helt i onödan! Och dessutom möts vi av ansvarsavtagande från Berggrens Juveler som hävdar att de hela tiden sagt att leverans skulle ske först om ytterliggare 4v! Alltså totalt 7v från beställningen.
    Detta är dock enbart bortförklaringar från Berggrens sida då det står klart och tydligt på kvittot att leveransdatum var 3 veckor från beställning.


    Hur som helst finns det inget som kan göras utan att vänta, men leveransdatumet är nu precis innan vår planerade förlovningsfest då vi lyckats tajma in vänner som är här på besök från utlandet. Dagarna går och nån dag innan det nya leveransdatumet ringer jag till Berggrens Juveler för att kolla status på ringarna.
    Då möts av samma ansvarsavtagande från Berggrens Juveler som inte har någon aning om vad status är på ringarna. Man kan ju tycka att nu när ringarna blivit extra försenade, att Berggrens skulle ha våra ringar under extra uppsikt och höra av sig till oss så vi slipper vara oroliga men icke. Jag lyckas i alla övertyga Berggrens att kolla upp status på ringarna och sen höra av sig till oss. Lite senare på dagen hör de av sig och säger att ringarna är skickade med FedEx till butiken och ska komma fram på Fredagen innan vår förlovningsfest.


    På Fredagen ringer jag ytterliggare för att kolla om vi kan komma in och hämta ringarna, (vill ju inte åka in i onödan igen), men nu får jag fram att ringarna INTE skickats tidigare (som de sa, detta var alltså en lögn) utan att de skickats idag.


    Ringarna kom därmed fram först efter helgen och vi blev utan ringar på vår förlovningsfest :(


    Berggrens Juveler kommer med bortförklaringar och försöker slingra sig, verkligen allt för att komma undan och inse att de gjort fel.


    Vill ni börja er förlovning utan problem, undvik Berggrens Juveler.

  • Svar på tråden Varning för Berggrens Juveler!
  • Ladurée Addict

    Vad tråkigt att ni inte fick era förlovningsringar i tid till er fest! Måste ha varit en besvikelse då man ju är stolt och med all sannolikhet vill få nära och kära se ringarna.


     


    Jag blir förvånad över att Berggrens Juveler inte bad om ursäkt och kompenserade er på något sätt. Märkligt när det handlar om ett så emotionellt köp och det på kvittot tydligt stod en viss tidsram.


     

  • Trogen kund

    Jag kan varmt rekommendera Bergrens Juveler efter trettio år som kund.


    Av en händelse, genom att Googla på Bergrens Juveler, fann jag här en tråd med rubriken "Varning för Bergrens juveler" Är inte det lite starkt? En eventuell moderator för detta forum borde reageat på rubriceringen som är enkelt subjektiv och sprids snabbt via Google. Det är tråkigt när planering fallerar. Ja visst! Men vilket är problemet?Att ringarna inte kom till Er som sagts eller att Ni måste åka in till centrala Stockholm i onödan? Det är gnällvarning på det sistnämnda. Bor man ute på vischan får man väl ringa själv och kolla för undvikande av resa.


    Allting har faktiskt mer än en sida. Felet med inlägg av kalibern Varning är att det är helt subjektivt oemotsagt.


    Därför vill jag jag med min erfarenhet av Bergrens sedan trettio år varmt rekommendera dem. Vi har köpt mycket vackra smycken och silversaker till förlovning, giftermål, jämna födelsedagar, bröllopsdagar, barns jämna födelsedagar, studentuppvaktningar, konfirmationer, barndop mm.


    Alltid, med något undantag, när det har varit frågan om present som minne har stegen gått till Bergrens och aldrig under trettio år har det varit något som helst problem.


    Ibland finns det fog för kritik men en Varning? Som blir helt offentlig via nätet. Var finns ansvaret? Är det inte bättre att göra ett besök, ringa eller skriva till butiken om man inte är nöjd?


    Pröva en dialog.


    Jag/vi har aldrig haft något som helst problem vare sig med kvalitet på smycken, arbeten eller leverans sedan trettio år tillbaka.

  • NeutronStar
    Trogen kund skrev 2012-11-09 16:54:12 följande:

    Jag kan varmt rekommendera Bergrens Juveler efter trettio år som kund.


    Av en händelse, genom att Googla på Bergrens Juveler, fann jag här en tråd med rubriken "Varning för Bergrens juveler" Är inte det lite starkt? En eventuell moderator för detta forum borde reageat på rubriceringen som är enkelt subjektiv och sprids snabbt via Google. Det är tråkigt när planering fallerar. Ja visst! Men vilket är problemet?Att ringarna inte kom till Er som sagts eller att Ni måste åka in till centrala Stockholm i onödan? Det är gnällvarning på det sistnämnda. Bor man ute på vischan får man väl ringa själv och kolla för undvikande av resa.


    Allting har faktiskt mer än en sida. Felet med inlägg av kalibern Varning är att det är helt subjektivt oemotsagt.


    Därför vill jag jag med min erfarenhet av Bergrens sedan trettio år varmt rekommendera dem. Vi har köpt mycket vackra smycken och silversaker till förlovning, giftermål, jämna födelsedagar, bröllopsdagar, barns jämna födelsedagar, studentuppvaktningar, konfirmationer, barndop mm.


    Alltid, med något undantag, när det har varit frågan om present som minne har stegen gått till Bergrens och aldrig under trettio år har det varit något som helst problem.


    Ibland finns det fog för kritik men en Varning? Som blir helt offentlig via nätet. Var finns ansvaret? Är det inte bättre att göra ett besök, ringa eller skriva till butiken om man inte är nöjd?


    Pröva en dialog.


    Jag/vi har aldrig haft något som helst problem vare sig med kvalitet på smycken, arbeten eller leverans sedan trettio år tillbaka.


    Utifrån TS erfarenheter tycker jag att det är helt befogat att använda ordet varning, en dialog försökte de ju ha, men det var ju från deras sida denna brast...  De var ju ute i god tid, då det i de flesta fall inte tar längre tid än så för ringar att komma, och när de särskilt hade blivit lovade 3 veckor så borde det vara helt solklart vilka det är som gjort fel... =/ Så tycker inte alls att det är gnäll, klart man ska vara säker på att ringarna finns där när de blivit lovade! Sedan skrev ju TS även att hon ringde andra gången, när de blivit osäkra på hur det egentligen låg till med tidsplaneringen, vilket känns mer befogat än att behöva ringa när man blivit lovat ett datum...

    Sedan är detta just ett forum, där man ger tips och råd till de som är här och är i bröllopsfunderingar, och TS försökte bara vara snäll och se till att det inte händer samma sak för någon annan. Det är jätteroligt för ej att ni inte har råkat ut för något liknande, men jag måste säga att om jag hade råkat ut för det TS råkade ut för i samband med min förlovning hade jag också "varnat" om det företaget...
  • ThereseV

    Jag måste faktiskt hålla med NeutronStar. Jag tycker inte alls TS överreagerade och jag blir alltid väldigt skeptisk när folk på forum är så defesiva och försvarar en butik helt villkorslöst. Även om man nu skulle vara en trogen kund och aldrig haft problem på 30 år så känns det som att man borde kunna hålla med om att butiken inte betedde sig helt optimalt i det här fallet.. 

  • NeutronStar
    ThereseV skrev 2012-11-09 17:17:19 följande:
    Jag måste faktiskt hålla med NeutronStar. Jag tycker inte alls TS överreagerade och jag blir alltid väldigt skeptisk när folk på forum är så defesiva och försvarar en butik helt villkorslöst. Även om man nu skulle vara en trogen kund och aldrig haft problem på 30 år så känns det som att man borde kunna hålla med om att butiken inte betedde sig helt optimalt i det här fallet.. 
    Precis, särskilt när det är en helt nytillkommen medlem som anmält sig BARA för detta... =/ Har vart en hel del "skumma" nya medlemmer på BT i sådana här trådar det sista... Inte för att jag säger att det är så i det här fallet, men det har tyvärr blivit en återkommande trend. =/
  • miserere

    Vem hade INTE reagerat som TS? Jag hade varit upprörd om de inte varit klara som utlovat och behövt vänta en månad till...vem hade inte det? Jag blir också skeptisk till den trogna kunden, visst kan det vara ett hårt uttalande att varna men den är befogad.. Det är skrämmande när de man beställt hos "glömt/tappat bort/annan åsikt" fastän det finns kvitto(!) på överrenskommelsen.

  • ThereseV
    NeutronStar skrev 2012-11-09 17:19:25 följande:
    Precis, särskilt när det är en helt nytillkommen medlem som anmält sig BARA för detta... =/ Har vart en hel del "skumma" nya medlemmer på BT i sådana här trådar det sista... Inte för att jag säger att det är så i det här fallet, men det har tyvärr blivit en återkommande trend. =/
    Ja, verkligen! Nu tycker jag ofta att man kan peka ut sådana där suspekta inlägg ganska lätt och då får dom ju motsatt effekt (iaf hos mig) och om det är för uppenbart så brukar jag anmäla. Men det är ju väldigt trist att man ska behöva vara skeptisk varje gång någon rekomenderar ett företag. Jag är tex otroligt nöjd med stället där vi köpte våra förlovningsrinar (kommer absolut köpa vigselringen därifrån!) men om jag hade läst något sånt här om det stället hade jag ju inte gått in och försvarat det på det sättet. Jag hade skrivit ett inlägg om mina positiva erfarenheter, absolut, men inte försvarat hur företaget betett sig i det fallet...
  • NeutronStar
    ThereseV skrev 2012-11-09 17:44:06 följande:
    Ja, verkligen! Nu tycker jag ofta att man kan peka ut sådana där suspekta inlägg ganska lätt och då får dom ju motsatt effekt (iaf hos mig) och om det är för uppenbart så brukar jag anmäla. Men det är ju väldigt trist att man ska behöva vara skeptisk varje gång någon rekomenderar ett företag. Jag är tex otroligt nöjd med stället där vi köpte våra förlovningsrinar (kommer absolut köpa vigselringen därifrån!) men om jag hade läst något sånt här om det stället hade jag ju inte gått in och försvarat det på det sättet. Jag hade skrivit ett inlägg om mina positiva erfarenheter, absolut, men inte försvarat hur företaget betett sig i det fallet...
    Precis likadant för mig. =) Lite ot, vart har ni köpt era? Börjar märma sig för oss (hoppas jag och har förstått det som) och hade vara roligt att ha lite tips. =)
  • ThereseV
    NeutronStar skrev 2012-11-09 17:50:29 följande:
    Precis likadant för mig. =) Lite ot, vart har ni köpt era? Börjar märma sig för oss (hoppas jag och har förstått det som) och hade vara roligt att ha lite tips. =)
    Guldkedjespecialisten i sthlm (gallerian) Otroligt hjälpsamma både under val av ringar och efter:) Skönt att inte känna sig jobbig när man står och velar och testar en massa olika modeller. Min sambo ville dessuotm ha en egen variant så dom ritade upp en modell i datorn åt honom utan problem också. Sedan skickade dom ringarna till oss utan kostnad när dom var klara (eftersom vi bor i gbg) och när det visade sig att min sambos ring var för liten så var det inga problem att lämna tillbaka den och få den ändrad helt utan kostnad(även här skickade dom hem den när den var klar) Service på en helt annan nivå jämfört med när vi kollat på tex guldfynd och liknande:) 
Svar på tråden Varning för Berggrens Juveler!