Inlägg från: Paris 111202 |Visa alla inlägg
  • Paris 111202

Bröllopsresa med litet barn

Vi har rest ganska mycket med vår son (inom Europa), men för vår bröllopsresa valde vi att åka till Aruba precis innan sonen fyllde två år. Resan dit var ca 11h fr Arlanda, och 10h hem. Det gick helt otroligt bra, trots att vi har en ganska aktiv unge, jag skulle helt klart kunna tänka mig att göra det igen! Det är ju vanligt att man åker på morgonen dit och på kvällen hem då man åker västerut, vilket vi också gjorde. Lillen var vaken hela ditvägen (förutom liten lur efter lunchen), vi hade valt säten just framför nödutgångarna där det fanns en ganska stor öppen yta där han kunde leka, men merparten av resan spenderade vi faktiskt en trappa ner vid toaletterna, där det fanns en öppen yta och två soffor. Där klättrade han och lekte, och då andra föräldrar kom med sina barn för att gå på toa så stannade de i "soffhörnan"- till slut hade vi ett helt gäng med ungar där som lekte och busade i flera timmar! På vägen hem åkte vi alltså på kvällen, och då bäddade vi för sonen på golvet nedanför våra fötter (han är väldigt lång och skulle inte kunna sova i famnen) med kuddar och filtar- 2h efter start somnade han och sov resten av flygresan! Som sagt skulle jag lätt kunna tänka mig att göra om det! Ett tips för resan är att köpa lite små leksaker och slå in som paket, och sedan dela ut då tålamodet börjar tryta- jag hade med ca 15 små paket med nån liten bil, målargrejer och liknande, och det gick visserligen bara åt tre stycken men det var ändå toppen när det väl behövdes. Ett annat tips är att ta med Ekströms osötad blåbärssoppa (pulver), om lillen får turistmage så stoppar det upp väldigt bra (och ger samtidigt vätska), och eftersom det är pulver så är det enkelt att ta med (och blanda med kokande vatten var som helst), notera dock att sötad blåbärssoppa har motsatt effekt- så det är osötad man ska ha med. Vår son levde på detta några dagar och det var en riktig life saver att ha med! Lycka till med resan var ni än bestämmer er för att åka!

Svar på tråden Bröllopsresa med litet barn