• daniiel

Betygsätt dukningen!

Jag gillar att det är en enkel vas med en, det är fint. Ett fruktfat tycker jag, speciellt för ett utomhusbröllop på sommaren, är väl en kul grej. Gästerna kan mumsa på frukt före och mellan rätterna samt senare under kvällen. Däremot vet jag inte om jag hade valt att placera ut det på borden, utan kanske hade valt att ställa det på ett buffébord breve eller burit in det efter maten.

Det jag personligen har väldigt svårt för gällande den där dukningen är den blåa färgen. För det första gillar jag inte riktigt blått och sedan känns den väldigt skarp mot det vita. Jag tycker inte heller om organzan (eller vad det är) som används som löpare samt de små stjärnorna på bordet.

Jag kunde ju inte låta bli att googla på bilden och den finns i en större variant, alltså en där man får se mer. Det är en vit ros (det var väldigt fint) i vasen med en blå rosett runt och det står även en blå vas/ljushållare på bordet.

Det finns alltså både saker jag tycker om och inte tycker om med dukningen, men jag tycker inte den är direkt ful, utan den ser väl trevlig ut egentligen. Det är dock inte en dukning jag hade valt om jag själv fått välja.

Svar på tråden Betygsätt dukningen!