Inlägg från: Planering01 |Visa alla inlägg
  • Planering01

Vad tycker ni om den här ringen? Tror ni min flickvän kommer gilla den? :S

Hej,
    Jag skulle bara vilja höra era åsikter angående denna ring.
    Är den "för mycket", "manlig" med raka linjer, etc.
    Alla åsikter välkomnas!
    Tack! :)

Ring info: H, SI.

• Svar på tråden Vad tycker ni om den här ringen? Tror ni min flickvän kommer gilla den? :S
  • Planering01

Kan tillägga att det är totalt 0,38 ct så jag antar att diamanterna är ganska små. Vill ha en vacker, stilren och söt ring som glänser/skiner, men inte för mycket.
    Kommer beställa den från USA men är lite orolig för nickel då den är i 14 karat vitguld. Säljaren lovade att den inte innehåller något nickel, men jag är lite osäker. Hade inte varit kul om min flickvän (som inte tål nickel) inte kan bära den.
    Någon som har erfarenhet av nickel test från apoteket?
    Är det lättare att förstora eller förminska en ring? Vet ej exakt hennes storlek.
    Finns många frågor och funderingar.
    Tacksam för svar!

• Planering01

Till mjeanettek.
    Så kul att du gillade den!
    Jag vet att hon absolut inte gillar rödguld.
    Hon är lite brunare (spanjorska) så jag tror att en silvrig vitguldsring hade passat perfekt!

• Planering01

Tack för svaren!
    Säljaren ska kontrollera innehållet i metallen innan jag bestämmer mig.
    Saken är att min flickvän just nu bor i Asien (litar inte på att köpa en ring där) och därför tänkte jag köpa en ring innan jag flyttar dit (temporärt).

• Planering01

Tack för alla svaren!!
    Jag ångrade mig lite och körde på ett "säkert kort" istället.
    Nu är den här ringen beställd och den känns "enklare" och kan kombineras på många sätt och vis.
    Det råkar inte vara så att någon annan har Schalins Passion (237-2,5 2,14) i ett set, så man kan se vad som skulle kunna passa till?

Hoppas bara hon kommer gilla den :)
  • Planering01

Tack för alla hjälpsamma kommentarer!
    Nu saknas bara ett "ja" :)

Svar på tråden Vad tycker ni om den här ringen? Tror ni min flickvän kommer gilla den? :S