• Anonym

Så var det ju det här med självkänsla...

Köp Mia Törnbloms bok: Självkänsla nu!
    Inte dum alls faktiskt!

Eller sök upp en terapeut! Självkänsla är färskvara och man måste öva, öva, öva resten av livet!

• Anonym

du tycker själv att vikten är ett stort minus o misslyckande... men sätt dig o skriv ner allt som du faktiskt tycker om med dig själv och som du faktiskt  så kommer du inse att dessa plus väger mer än vikten :)
    kan också rekomendera självkänsla nu, mkt bra bok :)

• Anonym

Det bästa för min självkänsla innan bröllopet var att ta hand om mig själv. Började någon månad innan, när jag kom på att de där kilon jag hade bestämt mig året innan att jag skulle bli av med till bröllopet inte hade försvunnit!

Jag började att unna mig själv sånna där stunder med "hemma-spa" och olika "skönhetsknep" - egentligen för att slappna av, men det fick mig att känna mig vackrare också och därmed mer självsäker. (scrub, bastu, göra manikyr, pedikyr - så att man inte ha torra, fnasiga nagelband, för det kan ingen proffsmanikyr bota; sminka mig själv m.m.)

Gick och klippte mig på måndag innan bröllopet. Sedan så gick jag och gjorde pedikyr på tisdag innan bröllopet - med fotmassage och fransk lackning och allt - kände mig jättefin och jättenöjd efter det! Gick och fixade med lösögonfransar (när man sätter en lösfrans på varje egen frans, så det ser naturligt ut) på onsdag innan bröllopet, inte så mycket längre, utan bara fylligare och med lite mer böjning - var värt varenda krona - iaf om man mäter i självförtroende! På själva dagen så gjorde jag först en manikyr, med nagelförlängning och fransk manikyr (kan verkligen rekommendera - mina händer har aldrig känns mer smala och feminina! Jag är inte van vid längre naglar, men det funkade jätte bra, iaf med gelénaglar, för de kändes flexibla och som ens egna) sedan så blev det en fin frisyr på det hela och så smink.
    Sedan införskaffade jag även en korsett till klänningen, men iaf i slutändan så kände jag mig väldigt fin när bröllopsdagen kom! Det var toppen att få "bygga upp" självförtroendet lite extra veckan innan bröllopet!

En till grej som gav mig en liten självförtroende boost var när vi var i turkiet i en vecka (1,5 månad innan bröllopet) så gick vi på hamam och mina celluliter nästan försvann! Vet inte om det blir så för alla, men det blev så både för min mamma och mig (och jag som knappt gick med på att följa med!), men man kan ju göra något liknande hemma - en lång bastu, sen en lång stund i ett varmt rum med hög luftfuktighet - typ dusch med med varmt vatten på (fast man ska inte stå under vattnet), sen en lång scrubning av hela kroppen, sen oljemassage.

Det var mina tips. :)

Svar på tråden Så var det ju det här med självkänsla...