Inlägg från: Anonym (Blundar helst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blundar helst)

Så var det ju det här med självkänsla...

Hej alla,

jag ska i höst gifta mig med världens bästa man, pappan till vår son, som älskar oss så högt och gör allt för oss. Visst borde man vara lycklig då? Det ÄR jag också, problemet är mitt självförtroende, eller snarare bristen på detsamma. Har under senaste året gått upp en del i vikt p g a en depression (har tröstätit, bara legat till sängs, inte haft någon ork) och ser ut därefter. HATAR att se på min kropp. Skäms så för att jag ser ut som jag gör. Sambon bedyrar att han älskar mig precis som jag är och det VET jag. Men varför kan inte JAG älska mig själv? Fick hem klänningen igår och provade den idag, den är så vacker men allt jag ser är alla valkar, min putmage, mina dallriga armar Gråter Ska sätta mig själv på strikt diet nu, så att några kilon förhoppningsvis försvinner, men vad göra åt SJÄLVKÄNSLAN? Detta att titta bort automatiskt så fort man ser en spegel. Jag avskyr t o m att duscha, då jag måste se och ta på min äckliga kropp. Detta blev kanske lite tungt för detta forum, men jag tänkte att det kanske är någon klok och vänlig själ därute som kan ge mig en puff i rätt riktining eller ett bra råd.

Tack! 

• Svar på tråden Så var det ju det här med självkänsla...
  • Anonym (Blundar helst)

Tack för era svar! 
    Ska absolut kolla in den där boken. Och försöka att verkligen lyssna på sambon, som varje dag berättar hur mycket han älskar mig och hur vacker han tycker att jag är. 

• Anonym (Blundar helst)

Återigen, tack för alla svar, det värmer!!!

• Anonym (Blundar helst)

Tack för att ni tar er tid att svara, för fina ord och kramar Glad
    Jag inser ju att felet ligger hos mig, det är bara jag som kan ändra mina negativa tankemönster. Och det sista jag vill är att överföra dem på min underbare lille son. Det är MITT ansvar som mamma att vara en positiv och glad förebild som lär honom att man älskar sig själv, och andra, oavsett utseende. 

Återigen TACK! Hjärta 

• Anonym (Blundar helst)

lyckliga jag - Min klänning har inga ärmar, vilket egentligen var ett absolut krav från min sida, men ska nu beställa en tjusig bolero istället tänkte jag! Och jag är ju som du  - killer personality hihi Glad
    Sambon säger så ofta att ska du gå hela vår bröllopsdag och tänka på hur ful du är, så ställer vi in! Han vill inte att jag ska minnas dagen som en enda stor plåga. Så det är väl lika bra att börja NU med positiva tankar, så är jag igång ordentligt till vigseln (i november) och sen ska jag fortsätta! Som någon annan så klokt skrev, självkänsla är en färskvara. Jobba jobba jobba alltså! 

Tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Så var det ju det här med självkänsla...