Inlägg från: BlåAugustibröllop |Visa alla inlägg
  • BlåAugustibröllop

Sminka själv?

Jag (min mamma) gjorde det efter frisören, fast jag hade en frisyr som var i ansiktet - med lugg och lockar på sidorna. Anledningen var att när jag var på konsultation så sa de att många hårprodukter förstör hållbarheten på sminket. Det gick jätte bra ändå, vi satte inte upp håret allt, utan man arbetade försiktigt "under" håret. Sen lyfte jag på luggen lite snabbt och försiktigt för att kontrollera att det blev jämnt.

Kan rekommendera att man sminkar sig själv - man blir mer nöjd enligt mig! Var på konsultation hos en make-up artist hos frisören, men blev inte riktigt nöjd. Så jag och mamma gick på en till konsultation på kicks  - blev så av en slump, vi gick egentligen dit för att köpa smink men han som hjälpte oss med att välja var så duktig och kom med så bra tips att jag tog en konsultation hos han och mamma tittade på medans han sminkade mig.  (i slutändan, med alla frågor och allt så satt vi där i nästan 3 timmar, och han tog inte ens betalt! Fast iof köpte min mamma och jag tillsammans smink och olika produkter för ca 2000)
    Att sminka sig hos en frisör blir sällan jättebra, om man inte har standard "färger" - för man kan ju ha hur stor sortiment som helst när man är en "privat" make-up artist. De som jobbar i själva butiken, t.ex. kicks eller make-up store eller något annat har ju varenda produkt i butiken till sin använding. Basen i make-upen är jätte viktigt, särskilt i brud make-up och ibland för att hitta perfekt concealer och perfekt foundation, puder, rouge så måste man testa flera olika märken och våga blanda olika märken.
     Använder alla "bas" produkter idag - trodde aldrig att man kunde ha så perfekt hy och ändå se osminkad ut!

• BlåAugustibröllop

Det jag menade med (min mamma) i parentes, det var att det var min mamma som sminkade mig, men hon känner mig så väl, så det kändes som att jag sminkade mig själv. Tungan ute
    Hon provsminkade mig 3 gånger innan också, så vi var 100% överens om allt och jag var 300% nöjd! Solig

Svar på tråden Sminka själv?