• daniiel

Roligare gästbok?

Vi hade en sån gästbok, dock en köpt. En sån här www.presenteriet.se/presenter-bocker/526-gastbok-till-brollopet.html

Plus:
    - Roligt att läsa
    - Bra för gäster som har svårt att hitta på något att skriva

Minus:
    - Det tar lång tid för en gäst att fylla i

Därför måste man tänka på att ta fram gästboken tidigt. Låta den ligga framme redan när gästerna kommer och sedan låta den ligga framme under hela kvällen. Be toastmaster påminna gästerna att skriva. Tyvärr så glömde våra toastisar att plocka fram den, så den kom inte fram förrän vid 23.00 på kvällen och därför är det bara ca 15 av 60 gäster som skrivit i den. Tråkigt, men väldigt kul att läsa vad de personerna skrev :)

• daniiel
    I vått och torrt skrev 2012-09-24 17:28:35 följande:

Jag gillar denna... den är som mina vänner böckerna typ.. lätt att fylla i även för de som inte har någon fantasi!

köpt på www.festingen.se
    Precis den hade vi :) Och mitt enda tips är att se till att gästboken ligger framme tidigt! Det tar tid att skriva i den. Vi hade bett vårat toastpar att lägga fram den mellan varmrätten och efterrätten vid typ kl.20, men de glömde bort det, så den kom inte fram förrän vid kl.23 och då hade endel äldre (mor- och farföräldrar) redan lämnat och av de som var kvar hann inte alla skriva tyvärr.
Svar på tråden Roligare gästbok?