joy skrev 2012-09-18 06:51:59 följande:
Chicita: Det är sant, fast jag har en bild av vilka som kommer att skriva i den och vilka som kommer vägra, det är väl aldrig alla som skriver i en gästbok ändå, och det är helt ok att inte göra det :) Äriqa Bra idee! Jag tänkte dela ut bladet vid ankomst sen kan man sitta och fundera på det under kvällen, fylla i den, och sätta in det i en pärm Ska ha toastmastern påminna lite då och då Ewamarie Åh va roligt! Det hade jag velat ha från början men tyckte det blev så komplicerat, men det kanske inte är det? Hur gjorde ni? Stod kameran bara där? Hade ni någon där som assisterade när gästerna ville spela in? Vad hade ni för kamera? Lätt att använda? Snälla dela med dig :)
Vi använde en iPhone 4S (tömd på bilder och filmer och utan simkort) sen köpte vi en hållare som är för iPhone till cyklar som vi satte på ett vanligt stativ. Kameran var vänd mot de som skulle spela in, alltså så att de som spelade in såg sig själva i skärmen och oxå om de spelade in eller inte. Det var ingen som övervakade kameran utan den stod i ett rum. Vi hade satt upp två stolar och lite rekvisita låg på ett bord. Så enkelt och så roligt att titta på nu i efterhand! I början av kvällen så var alla seriösa och önskade oss lycka till och så vidare. Senare så användes rekvisitan mycket flitigt och klippen blev mer humoristiska. Vi hade också sett till att det var ordentlig belysning så att de som spelade in verkligen syns.
Det var hur enkelt som helst!! Vår toastmaster förklarade i början av kvällen hur det fungerade och alla lyckades! Det är ju så enkelt med iPhonen. Bara trycka på stora knappen och låsa upp sen är telefonen igång på filmning.
Jag rekomenderar verkligen att ha med det om ni kan lösa det för det är så härligt att titta på filmerna nu!!
Lycka till